رئیس بهزیستی میاندورود:

رئیس بهزیستی میاندورود از اعطای وام ۲۰ میلیون تومانی خوداشتغالی به افراد تحت پوشش این سازمان با شرایط مشخص شده خبر داد.

به گزارش ونگ وا به نقل از فارس، سیدمرتضی موسوی در خصوص اعطای وام خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی، اظهار کرد: دلیل پرداخت وام خوداشتغالی برای بازتوان کردن مددجویان و معلولان جهت توانمندسازی در راستای ایجاد اشتغال ثابت برای امرار معاش است.

وی بیان کرد: زنان سرپرست خانوار شامل زنانی که همسرشان فوت کرده یا مطلقه و بدون سرپرست هستند، معلولین شدید، خیلی شدید، متوسط و خفیف که در سازمان بهزیستی پرونده تحت پوشش تکمیل کرده و از خدمات جانبی سازمان بهره‌مند باشند، مشمول این طرح هستند.

رئیس بهزیستی میاندورود خاطرنشان کرد: معتادان بهبود یافته که یک‌سال به بالا از زمان پاکی‌شان گذشته و در واحد پیشگیری پرونده وام تکمیل کرده و از مرکز درمانی دارای مجوز، مدرک ارائه کنند و خانواده‌های کم‌درآمد و بی‌بضاعت که دارای فرزند سه قلو به بالا با تأیید ارگان‌های ذیربط می‌توانند این وام را دریافت کنند.

* اعطای ۵ میلیون تومان وام مشاغل خانگی به مددجویان بهزیستی

این مسؤول با اعلام اینکه اشتغال ۳۵ روش برای بهزیستی تعریف شده و این سازمان قیم اشتغال نیست ولی رفع موانع را برای جامعه هدف پیگیر می‌شود، ادامه داد: هر چقدر ادارات مرتبط با اشتغال همکاری، هماهنگی، تسهیل و تسریع در مجوز، آموزش‌ها و پرداخت اعتبارات بیشتری داشته باشند در نتیجه ما به هدف بیشتر و بهتری برای توانمندسازی مددجویان دست پیدا می‌کنیم.

موسوی به وام کارفرمایی اشاره کرد و افزود: کارفرمایانی که افراد جامعه هدف را به‌کار گرفته باشند هر نفر ۱۵۰ میلیون ریال با حمایت کمک هزینه بیمه برای کارفرمایان بیمه شده توسط سازمان، ۲۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی به افراد تحت پوشش سازمان و افرادی که دارای جواز کسب یا پروانه فعالیت باشند.

* پرداخت جبران عدم کارایی به کارفرمایانی که دارای نیروی کار جامعه هدف باشند

وی با بیان اینکه در طرح‌های مشاغل خانگی ۵ میلیون تومان به مددجویان پرداخت می‌شود، ادامه داد: وام مشاغل خانگی به مددجویانی تعلق می‌گیرد که دارای شغل و حرفه خانگی و همچنین دارای مجوز بوده و در سایت مشاغل خانگی نیز ثبت‌نام باشند.

* یکی از دغدغه‌های ما تأسیس بازارچه محلی است

این مسؤول با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های ما تأسیس بازارچه محلی است، یادآور شد: انتظار داریم که مسؤولان با هدایت خیرین در این عرصه با جدیت بیشتری وارد عمل شوند تا به نتیجه بهتری دست یابیم.

وی جمع مبلغ وام‌های پرداخت شده از سال ۹۴ تا ۹۶ را ۲ میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: تعداد افراد وام‌گرفته در این مدت بالغ بر ۱۵۱ نفر بوده است.

* هرگونه پیشنهاد شغلی که به نفع جامعه هدف باشد حمایت می‌کنیم

موسوی با بیان اینکه شرایط بازپرداخت این وام ۵ ساله بوده و با نرخ سود ۴ درصد محاسبه می‌شود، تصریح کرد: مجوز صادر شده از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای، اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره کار، جهاد کشاورزی، ارشاد و تبلیغات اسلامی و اداره اصناف در زمینه‌های مختلف کاری می‌باشد که با هر یک از این مجوزها تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی به مددجو تعلق می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه از هر گونه پیشنهاد شغلی که به نفع جامعه هدف باشد حمایت می‌کنیم، گفت: هر خیر فنی کار و تولیدی یا هر شغلی که بتواند تجربیات فنی خود را انتقال دهد استقبال کرده و این افراد را معرفی می‌کنیم زیرا به اعتقاد ما با ایجاد یک اشتغال، یک خانواده را از هر آسیبی نجات می‌دهیم.