مدیرکل راه آهن شمال:

مدیرکل راه آهن شمال، میزان بار حمل شده در نیمه اول سال جاری در راه آهن شمار را ۴۴۰ هزار تن اعلام کرد و از رشد ۶۰ درصدی آن خبر داد.

به گزارش ونگ وا، یوسف گران پاشا پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حمل ۴۴۰ هزار تن انواع کالا در سال جاری اظهار داشت: بارهایی که توسط راه آهن شمال حمل می شود شامل نفت کوره، کودهای شیمیایی، روغن خوراکی، گاز مایع، زغال سنگ، دانه­های روغنی، سیمان، ماشین آلات و… است که  برای حمل هر کدام از انواع بارها از واگن­های مخصوصی استفاده  می­ شود.

گران پاشا در مورد حمل بار در راه آهن گفت : حمل‌ و نقل‌ ریلی‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از بخش‌های‌ مهم‌ سیستم‌ حمل‌ و نقل‌، نقش‌ عمده‌ای‌ را در عرصه های‌ اقتصادی و صنعتی‌ ایفا می‌کند و به واسطه مزایایی که در مقایسه با سایر بخش‌های حمل و نقلی دارد، توانسته سهم قابل توجهی را در حوزه حمل و نقل به خود اختصاص دهد.

وی افزود: راه‌آهن با مزایایی همچون ظرفیت‌ بسیار بالا در حمل بار، مصرف‌ انرژی‌ و آلودگی‌ کم، نرخ‌ کرایهِ‌ پایین‌ و ایمنی‌ نسبت‌ به‌ سایر وسیله‌های‌ حمل‌ و نقل‌ ‌استفاده‌ از آن‌ به منظور ‌حمل‌ و نقل‌ بار و مسافر را در مسافت‌های‌ زیاد موجب شده تا به عنوان یک وسیله ایمن و با صرفه شناخته شود.

مدیر کل راه آهن شمال افزود:در شش ماهه اول امسال قریب به۴۴۰ هزار تن از انواع بارهای مراکز صنعتی، تولیدی و تجاری از ایستگاه­های راه­ آهن شمال به مقاصد مختلف حمل شد.

مهر