11و 12 مهرماه:

مسابقات مناظرات دانشجویی ۱۱ و ۱۲ مهرماه با شرکت ۱۲ تیم در دانشگاه مازندران برگزار می شود.

به گزارش ونگ وا، حیدر جانعلی‌زاده در نشست خبری ششمین دوره مسابقات ملی مناظره با اشاره به اینکه حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران با رویگرد جهادی دانشگاهی درحال فعالیت است اظهار کرد: در این رویکرد آنچه به عنوان سیاست های کلان و استراتژی اساسی در دستور کار قرار دارد قطب نمایی است که جهت حرکت را مشخص می کند.

وی خاطر نشان کرد: این استراتژی جهت دهی کارها را در قالب خود قرار می دهد ابزار اساسی برای اجرای برنامه هاست.

جانعلی زاده تصریح کرد: سیاست توجه و تکریم به قرآن از سیاست های محوری در این دانشگاه است.

رئیس شورای سیاستگذاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی با اشاره به اینکه تکریم و تعامل با نخبگان فرهنگی و دانشگاهی نیز جز سیاست های اصلی و برنامه محوری این دانشگاه است اظهار کرد: معتقدیم برای پیشرفت و تعالی در کارها باید با بزرگان نخبه در ارتباط بود زیرا افرادی که با دارندگان جایزه نوبل در تعامل بودن دارای جایزه نوبل شدند.

وی در ادامه یادآور شد: کسانی که با تعداد بیشتری از دارندگان نوبل در ارتباط بودن زودتر به جایزه نوبل رسیدند بنابراین سیاست تکریم و تعامل با نخبگان بسیار مهم است.

جانعلی زاده سیاست فعال سازی ارتباط دانشگاه با جامعه و بهره گیری از توان اجتماعی را از سیاست های ده گانه دانشگاه برشمرد و افزود: برای پیشرفت باید با نهادهای جامعه در ارتباط باشیم.

وی گفت: سیاست مهارت آموزی، دانش آفرینی و کارگاه های مختلف نیز برگزار می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی اظهار کرد: دولت متصف به تصدی گری است سالها داد و فریاد واگذاری به بخش خصوصی می دهد اما تا به حال موفق نبوده و مشکل موجود کشور نیاز به تعامل، عمل و همت دارد.

این مسئول تصریح کرد: دانشگاه به ما می آموزد چگونه زندگی کنیم و خودمان را رهبری کنیم.

جانعلی زاده با اشاره به اینکه ششمین دوره مناظرات دانشجویان با همکاری دانشگاه مازندران برگزار می شود. خاطر نشان کرد: فلسفه حمایت از مناظره در چند محور قابل استدلال است از جمله تعامل با نهاد های بیرون از دانشگاه از نکات برجسته آن است.

وی معنا کردن صحیح نقد را از اهدف اجرای مناظره دانشجویی برشمرد و افزود: باید دریابیم جامعه در معنای صحیح نقد دارای نقص است وقتی گفته می شود نقد، ممکن است تبادل به معنای ایراد گرفتن باشد.

مناظره باید آداب و مفهوم واقعی نقد را داشته باشد

رئیس شورای سیاستگذاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی گفت: مناظره باید مستدل، مستند باشد و آداب و مفهوم واقعی نقد را دارا باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی اظهار کرد: مناظره های دانشجویی کمک به تمرین معنای صحیح نقد در جامعه دارد زیرا دانشگاه و دانشجو الگوی جامعه هستند.

وی با مطرح کردن این پرسش که چرا مناظره دانشجویی را جدی می گیریم گفت: مناظره دانشجویی روش نقد صحیح را معرفی می کند و آن را در جامعه اشاعه می دهد.

جانعلی زاده با انتقاد از اینکه در ابعاد مختلف زندگی از آموزش صحیح درست زیستن و صحبت کردن غافل هستیم تصریح کرد: روش صحیح اجرای مناظره دانشجویی بسیار مهم بوده و قاعده کلیدی این امر مهم  آن است که روش صحیح نقد و مناظره را آموزش می دهیم.

این مسئول در ادامه ایجاد رقابت سالم را از اهداف اصلی این مناظره دانشجویی برشمرد و افزود: باید رقابت سالم با شرایط لازم برای اجرای مناظره مهیا باشد.

به گزارش ونگ وا، ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی – منطقه مازندران ۱۲ و ۱۳ مهرماه جاری در دانشکده علوم انسانی دانشگاه مازندران با شرکت ۱۲ تیم برگزاز می‎شود و تاکنون یک کارگاه آموزشی در این زمینه برگزار شده است.