سرپرست کانون پرورش فکری مازندران در جشنواره استانی قصه گویی:

سرپرست کانون پرورش فکری مازندران با بیان تاثیر شگرف قصه در تربیت کودکان و نوجوانان گفت:  قصه یکی از ابزار های تربیتی است که مفاهیم و ارزش های اخلاقی را به صورت جذاب و اثر گذار در ذهن کودکان و نوجوانان ثبت می نماید.

به گزارش ونگ وا، بیستمین جشنواره قصه گویی کانون در مرحله استانی روزه های ۲۲ و ۲۳ شهریور ماه در دو حوزه شرق و غرب استان در شهرستان های گلوگاه و چالوس برگزار شد.

محمد علی یزدان شناس در این جشنواره با بیان تاثیر شگرف قصه در تربیت افزود: قصه یکی از ابزار های تربیتی است که مفاهیم و ارزش های اخلاقی را به صورت جذاب و اثر گذار در ذهن کودکان و نوجوانان ثبت می نماید.

وی با اشاره به آیه ۱۷۶ سوره اعراف با تاکید بر اهمیت اندیشه در قصه تصریح کرد: قصه انسان را به اندیشه و تفکر وا می دارد و مربیان نیز به واسطه این ابزار تربیتی مفاهیم مورد نظر را به صورت غیر مستقیم به مخاطبان ارایه می نمایند.
سرپرست کانون مازندران با اشاره به آمار قصه گویان در این جشنواره از حضور بیش از ۲۳۰ نفر قصه گو در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد:۱۲۸ نفر در بخش اعضای کانون، ۴۴ نفر در بخش مربیان و ۵۲ نفر در بخش آزاد؛ قصه گو در این جشنواره به رقابت پرداختند.

این مسوول این را هم اشاره کرد که از این مجموع ۹ نفر قصه گوی برتر در این سه بخش با نظر هیات دواروان انتخاب می شوند و اسامی آنان برای رقابت در بخش منطقه ای به دبیرخانه جشنواره بین المللی قصه گویی ارسال می شود.
یزدان شناس در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: افتخار ما در کانون این است که کاری کنیم که بچه ها در آینده شان اثر گذار باشند. بر همین اساس برنامه های کانون به گونه ای است که با عث تقویت هوش هیجانی، اجتماعی و عاطفی در کنار هوش عقلانی می شود.

توسعه کانون پرورش فکری در گلوگاه

فرماندار گلوگاه نیز با همراهی سایر مسوولان شهری ضمن حضور در جشنواره حوزه شرق مازندران، ضمن تشکر از برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در این شهرستان افزود: با حضور در جمع کودکان ونوجوان، احساس نشاط و جوانی می کنم.

محمد رضا تباکی ضمن حمایت از برنامه های کانون پرورش فکری اظهار داشت: با حضور معاون استاندار مازندران در این شهرستان و بازید وی از کانون، اعتبار لازم برای توسعه سخت افزاری کانون در نظر گرفته شد و امید است با مساعدت مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران نیز، توسعه برنامه های فرهنگی در روستا های گلوگاه صورت پذیرد.