مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: وضع موجود آموزش و پرورش، نیازمند تحول است. وضععیت فعلی برای رسیدن به مقصد، کافی نیست.

به گزارش ونگ وا، سیدعلی قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران آموزش و پرورش را یک نهاد حرفه ای برشمرد و افزود: طی چهار سال گذشته تلاش کردیم مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش استان حرفه ای شدن این نهاد باشد.

وی اظهار کرد: این ادعا را دارم تنها مدیری بودم که شعار آموزش و پرورش حرفه ای را سر دادم در این مسیر تلاش بسیاری داشته ام و به عهد خود پایبند بوده ام.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران مدرسه دارای دانش آموزان شاد و خرم را گامی درجهت ارتقا تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: از جدی ترین سیاست های ما عدالت آموزشی برای همه افراد است تا دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

قاسمی با بیان اینکه در آموزش و پرورش استان با جهت گیری برنامه محوری به قانون ملتزم بودیم و به بسیاری از روابط توجه نکردیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در ادامه گفت: در سازماندهی نیروهای استانی عزل و نصب ها به روابط توجه نکردیم و طی چهار سال گذشته ساماندهی به صورت صحیح و با استفاده از نیروهای درون سازمانی بوده است و حداکثر منابع انسانی را برای ارتقا سازمان به کار گرفتیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در میان امواج خروشان سیاسی و اجتماعی سعی کردیم کشتی آموزش و پرورش را به ساحل آرام برسانیم و درگیر این مسایل نشدیم.

قاسمی تصریح کرد: در بسیاری شاخص ها رتبه های قابل قبول داریم و در اکثر رشته ها جزو چهار استان برتر هستیم. آموزش و پرورش مازندران در میدان های ملی جایگاه ویژه دارد این در حالی است که چهار سال قبل در حوزه پرورشی جایگاه مناسبی نداشتیم.

وی گفت: سال تحصیلی جدید را با شعار محوری “مدیر رهبر برنامه درسی” و پنج رویکرد شروع می کنیم و گسترش مشارکت اجتماعی از برنامه های مهم است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران مدرسه دارای دانش آموزان شاد و خرم را گامی د رجهت ارتقا تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: از جدی ترین سیاست های ما عدالت آموزشی برای همه افراد است تا دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

قاسمی اظهار داشت: فرزندانی در استان داریم به لحاظ معلولیت جسمی و حرکتی قادر به تحصیل نیستند با بهزیستی تفاهم نامه ای امضا کردیم که آموزش از راه دور برای این افراد اجرا شود. سال گذشته ۲۰معلول جسمی حرکتی در این طرح آموزش دیدند.

این مسئول گفت: مازندران به طور طبیعی از نیروهای مازاد برخوردار است. در مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه دو ساری، سه هزار ساعت مازاد داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: امسال بیش از ۷۰۰دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شدند. بخشی هم از طریق ماده ۲۸جذب می شوند.

وی گفت: وضع موجود آموزش و پرورش، نیازمند تحول است. وضععیت فعلی برای رسیدن به مقصد، کافی نیست. مدیران کل و جزء آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده اند اما فضای بیرونی و خدمت گیرندگان ما هنوز به این نتیجه نرسیدند.

قاسمی در پایان افزود: تعریف جامعه نسبت به آموزش و مدرسه و کلاس درس باید تغییر کند اگر این تغییر رخ ندهد در هدایت تحصیلی با چالش مواجه می شویم.