فرماندار گلوگاه از کاهش ۴۲ درصدی طلاق در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی موجب شد تا شاهد کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی در گلوگاه باشیم.

 محمدرضا تباکی عصر دوشنبه در همایش امید و اقتدار که با هدف تجلیل از بانوان فرهیخته مرکز و شرق مازندران در سالن ارشاد گلوگاه برگزار شد، افزود: حضور بانوان فرهیخته از ۱۲ شهرستان مرکز و شرق استان مازندران در حوزه های مختلف بیانگر بالندگی بانوان در کنار مردان در جامعه است.

وی با تجلیل از حضور مادر شهیدان حجازی گفت: ما هر چه داریم از برکت خون شهدا و ایستادگی و پایداری خانواده های شهدا است که باید قدردان ابن حضور و این ایثار باشیم.

فرماندار گلوگاه ادامه دا: افزایش دختران تحصیلکرده و تناسب افزایش ازدواج و کاهش طلاق و همچنین توجه به اشتغال زایی بانوان روستایی، شرایط خوبی در جامعه ایجاد شده است که باید ادامه یابد.

تباکی، همچنین با اشاره به تصویب مصوبه ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال جوانان روستایی، یادآور شد: امروزه با رشد و توانمندی بانوان حامعه، شاهد رشد و شکوفایی در عرصه های مختلف، کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بتیان خانواده هستیم که باید استمرار یابد.

وی بیان داشت: زنان توانمند، فرزندان نیک‌اندیش برای آینده تحویل جامعه می دهند که باید با همکاری و وحدت همه جانبه برای رفع مشکلات اقتصادی و تحکیم بنیان خانواده تلاش شود.

فرماندار گلوگاه با اشاره به خدمات و فعالیت‌های انجام شده بک سال گذشته امور زنان گلوگاه گفت: بیمه ۶۱ نفر از زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست، ارائه وام کارآفرینی به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان که ۲۰۰ میلیون تومان آن متعلق به بانوان بی‌سرپرست  است، کمک مردمی آبشار عاطفه‌ها به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، ساخت و خرید ۵۰واحد مسکن برای محرومان توسط کمیته امداد با همکاری سپاه پاسداران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برگزاری کارگاههای تحکیم بنیان خانواده، برپایی اورژانس اجتماعی، برگزاری کارگاه آموزشی تاب‌آوری به صورت مداوم در روستاهای تیرتاش و نظام‌محله از جمله این اقدامات بوده است.

تباکی افزود: در بخش اقتصاد مقاومتی هم بانوان شهرستان گلوگاه وارد عرصه شده و افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه عرقیات گیاهی با عضویت بیش از ۳۰۰ نفر از زنان روستایی و کلنگ‌زنی کارخانه انجیر شرکت زنان روستایی آیدین با عضویت ۵۰ نفر از جمله اقدامات مهم در این بخش است./ مهر