رئیس بهزیستی میاندورود:

رئیس اداره بهزیستی میاندورود با بیان اینکه ۳ مرکز مشاوره در میاندورود داریم که در کل روستاها آموزش‌های مختلف روانشناختی و مهارت‌های زندگی برگزار می‌کنیم، گفت: همه ما باید در فرهنگ‌سازی استفاده مشاوره به‌خصوص در پیشگیری و نهایتاً در درمان بهره ببریم.

به گزارش ونگ وا، سیدمرتضی موسوی به‌مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه و تلاش برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «من خود را موظف می‌دانم رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی را در اولویت قرار دهم»، این موضوع را از موارد مهم و مورد توجه ویژه مسؤولان عنوان کرده است.

وی با بیان اینکه خودکشی نتیجه افسردگی و مشکلاتی است که فرد گمان می‌کند برای وی قابل حل نبوده در صورتی که چنین نیست، افزود: یکی ازمشکلات در جامعه این است که با وجود اینکه مشاوران زبده و مراکز متعدد مشاوره وجود دارد ولی متأسفانه افراد در شروع مشکلات مشاوره نمی‌گیرند و در انتها با انتخاب بدترین راه به سمت این معضل رفته و تصمیم به خودکشی می‌گیرند.

رئیس بهزیستی میاندورود با اشاره به اینکه هر چقدر پایه تاب‌آوری، مهارت‌ و کیفیت زندگی بالاتر برود در نتیجه شادی و نشاط، سلامت‌روانی و اجتماعی نیز بالا می‌رود، خاطرنشان کرد: افراد باید با تحقیق و پیگیری مرکز مشاوره تخصصی و مشاور خوب را از بهزیستی دنبال کنند تا بر اساس نوع مشکل ارجاع مناسب داده شوند.

این مسؤول اضافه کرد: مشاورینی داریم که با تجربیات خود بهترین راهکار را ارائه می‌دهند و همچنین شماره‌ ۱۴۸۰ صدای مشاور، ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و ۰۹۶۲۸ برای پیشگیری و درمان اعتیاد در شرایط بحرانی آماده خدمت‌رسانی به عموم جامعه است.

*لزوم توجه به توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی

موسوی با اعلام اینکه سه مرکزمشاوره در میاندورود داریم که در کل روستاها آموزش‌های مختلف روانشناختی و مهارت‌های زندگی برگزار می‌کنیم، یادآور شد: همه ما باید در فرهنگ‌سازی استفاده مشاوره به‌خصوص در پیشگیری و نهایتاً در درمان بهره ببریم.

وی ادامه داد: توجه به راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان که هدف اصلی توانمندسازی به آسیب‌دیدگان اجتماعی (مداخلات بحرانی خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی، کودکان خیابانی، دختران فراری، طلاق و…) است بخشی ازمشکلات مداخله‌ای حل می‌شود البته در گذشته بخشی از این موارد درشهرستان انجام می‌شد و اگر خدماتی نداشتیم در نتیجه ارجاع داده می‌شد که خوشبختانه با شروع فعالیت، کلیه خدمات در شهرستان انجام می‌شود.

*هدف بهزیستی، بهتر زیستن کل جامعه است

رئیس بهزیستی میاندورود توجه و تلاش برای رفع تفکرات منفی در افراد را از ضروریات مهم و مورد توجه دانست و افزود: در صورت توجه و حمایت از افراد در معرض خطر می‌توان تا حد زیادی از بروز و توسعه خودکشی پیشگیری کرده و آن‌ را کاهش داد.

این مسؤول تصریح کرد: در برخی موارد تمایل به خودکشی زمانی به اوج می‌رسد که هیجانات و عواطف منفی زندگی فرد شدت می‌یابند و مرتب او را آزرده خاطر و ناامید می‌کند./فارس