مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت که با نگاه اعتدالی دولت تدبیر و امید ، حضور زنان در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این استان ۲۵ درصد از دوره چهارم بیشتر شده است .

جعفر قمی اویلی روز دوشنبه   تعداد زنان عضو شورای پنجم در مازندران را ۲۷۰ نفر اعلام کرد.
وی اضافه کرد : طبق آمار ۲۵۱ زن عضو شورای اسلامی مناطق روستایی و ۱۹ زن نیز عضو شورای اسلامی شهرهای ۵۸ گانه مازندران شدند.
دبیر ستاد انتخابات مازندران با اعلام این که عضویت زنان در شوراهای شهرهای مازندران ۲۲ درصد در این دوره افزایش داشت ، توضیح داد : در مجموع از ۳۱۶ عضو شورای اسلامی شهرهای استان ۱۹ نفر زن هستند.
در دوره چهارم ۱۲ زن عضو شوراهای اسلامی شهرهای مازندران بودند.
** رشد ۳۰ درصدی متخبین زن در شورای اسلامی روستاها
دبیرستاد انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مازندران اظهارداشت : در این انتخابات در مناطق روستایی نیز ۲۵۱ زن عضو شورای اسلامی شدند که در مقایسه با دوره چهارم آمار زنان حدود ۳۰ درصد بیشتر شد.
قمی اویلی افزود : برای پنجمین دوره شورای شهر و روستا یکهزار و ۶۳ زن داوطلب شده بودند که از لحاظ آمار داوطلبان نیز مشارکت زنان حدود ۲۷ درصد بیشتر از دوره گذشته بود.
وی گفت که در مجموع ۵٫۷ درصد از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مازندران در دوره پنجم ، زنان بودند.
در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در مازندران حدود ۱۸ هزار نفر داوطلب شدند که یک هزار و ۶۳ نفر زن بودند.
انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی در ۵۸ شهر و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ روستای مازندران برگزار شد و افزون بر هفت هزار و ۷۰۰ نفر در این خطه شمال کشور عضو شورای اسلامی شهر و روستا شدند.
مازندران حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت دارد که حدود ۴۹٫۵ درصد آنها را زنان تشکیل می دهند./ ایرنا