رئیس بهزیستی میاندورود اعلام کرد

رئیس بهزیستی میاندورود از تهیه جهیزیه برای نوعروسان جامعه هدف بهزیستی این شهرستان در قالب طرح ۱۴ معصوم خبر داد.

به گزارش ونگ وا، به نقل از فارس سیدمرتضی موسوی، از تهیه جهیزیه برای نوعروسان جامعه هدف بهزیستی در قالب طرح ۱۴ معصوم خبر داد و اظهار کرد: این جهیزیه با همکاری خیران شهرستانی و استانی و مؤسسات خیریه در این شهرستان جهت کمک به نوعروسان این سازمان برای آغاز زندگی مشترک تهیه شده است.

وی بیان کرد: جشن مهر و امید برای ۶۰ زوج با همکاری اداره‌کل بهزیستی در خزرآباد ساری با حضور مسؤولان کشوری و استانی و شهرستانی با برنامه‌های مختلف شاد و نورافشانی، شام و اهدای هدیه از سوی رئیس سازمان و مدیرکل سازمان بهزیستی و با حضور دیگر مسؤولان برگزار شد.

رئیس بهزیستی میاندورود با اشاره به اینکه این کالاها با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیون تومان تدارک دیده شده است، افزود: یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، پنکه ایستاده، بخاری گازی، سرویس تفلون، سرویس چینی، اتوبخار، فرش و… از اقلام اهدا شده به نوعروسان نیازمند بوده که تهیه و تحویل این افراد شده است که چهار نفر در قالب جشن مهر و امید در خزرآباد ساری و پنج نفر دیگر در مراسم اهدایی جهیزیه در شهرستان بوده است.

این مسؤول جلب کمک‌های بیشتر از سوی خیران را یکی از برنامه‌های محوری این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: تحویل کل خیرات با حضور خیر صورت می‌پذیرد تا در سهم شادی شریک باشند که هم لذت و رضایت روانی و آرامش از عملکرد خیرشان ببرند و هم فرهنگ‌سازی در ترغیب خیرین دیگر نیز اتفاق بی‌افتد.

موسوی اضافه کرد: تسهیل در امر ازدواج و جهیزیه،  شناخت زوجین قبل ازدواج و مشاوره ژنتیک باید به‌عنوان یک فرهنگ در خانواده نهادینه شود و همه مسؤولان دراین امرهمکاری همه جانبه داشته باشند.

وی با اعلام اینکه بخشی از جهیزیه از طریق واریزی خیر و خرید از یک مؤسسه خیریه به‌صورت خرید به خرید انجام شد، اضافه کرد: این سازمان نیازمند حمایت مسؤولان و افراد خیر جامعه بوده و از تمامی افراد علاقه‌مند دعوت می‌شود تا با اداره بهزیستی این شهرستان  برای  پیشبرد بهتر اهداف در ارتباط باشند.

رئیس بهزیستی میاندورود با تأکید بر اینکه اقدامات بهزیستی شهرستان میاندورود در راستای توانمند سازی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها، ارتقای سلامت اجتماعی و بازتوانی جامعه هدف است، ادامه داد: این اقدامات و خدمات‌رسانی‌ها در سه حوزه پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی ارائه می‌شود.

موسوی در پایان گفت: برای ۲۵ زوج هم برنامه جهیزیه داریم که امیدواریم هر خیری با حداقل امکانات در این امر خداپسندانه شرکت کنند تا این عزیزان با سربلندی و شادی به خانه بخت بروند.