معاون فنی منطقه شمال از تسطیح و آزادسازی ۲۸۰ کیلومتر از حریم خطوط لوله نفت در منطقه شمال با هدف تسهیل تردد ماشین‎آلات در مسیر خط لوله خبر داد.

به گزارش ونگ وا، به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه شمال، حمیدرضا نجابت معاون فنی منطقه شمال با اشاره به اهمیت حفاظت و صیانت از حریم مسیر خطوط برای دسترسی آزاد و سریع به خطوط لوله به ویژه در زمان وقوع حوادث، یکی از تلاش‎های مستمر منطقه را آزادسازی و تسطیح این حریم دانست.
وی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان تیرماه امسال ۲۸۰ کیلومتر از حریم مسیر خطوط در منطقه شمال تسطیح و آزادسازی شد.
به گفته نجابت بیشترین عملیات انجام شده در حریم خط ۳۲ اینچ ساری – مغانک به طول ۸۴ کیلومتر بوده است و در حریم خط ۱۲ اینچ ورسک – ساری نیز ۷۲ کیلومتر از مسیر تسطیح و آزادسازی شد.

معاون فنی منطقه شمال تسطیح ۵۰ کیلومتر از مسیر خط ۸ اینچ علی آباد – گرگان، ۴۵ کیلومتر از مسیر خط ۸ اینچ علی آباد – گنبد و ۲۷ کیلومتر از مسیر خط ۱۰ اینچ شاهرود – علی آباد را از دیگر فعالیت‎های انجام شده برای تسطیح و آزادسازی حریم خطوط لوله نفت در منطقه برشمرد.

نجابت انجام این حجم از عملیات تسطیح مسیر را مجموعا با تلاش ۷۵۰ نفر روز کارکنان واحدهای تعمیرات خط، ترابری، حراست و عملیات ممکن دانست و افزود: در مجموع این اقدامات ۳۷۰ هزار متر مربع از حریم مسیر خطوط لوله نفت آزادسازی شد.

وی یکی از ویژگی‎های منطقه شمال را قرار گرفتن خطوط لوله در محدوده جنگلی یا مزارع حاصلخیز دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت بالای اراضی مجاور خط در منطقه شمال، وسوسه تجاوز به حریم اختصاصی لوله نفت از دیگر مناطق بیشتر دیده می شود و در نقاط جنگلی نیز رویش گیاهان و درختان خودرو در حریم خط، تردد وسایل نقلیه را با مشکل مواجه می کند که انجام به موقع آزادسازی و تسطیح مسیر خط شرایط را برای هرگونه عملیات فنی در زمان بحرانی یا انجام تعمیرات بر روی خطوط لوله تسهیل کرده است.