رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به طرح تجهیز و نوسازی اراضی اشاره کرد و گفت: تاکنون سه هزار هکتار از اراضی استان نوسازی شده است امیدواریم تا با تامین اعتبار این میزان به بیش از پنج هزار هکتار افزایش یابد.

به گزارش ونگ وا، دلاور حیدرپور صبح امروز درجمع خبرنگاران از افتتاح  ۶۳ پروژه با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و افزود: این طرح ها برای ۳۶۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده اند.

وی اظهار کرد: طرح های هفته دولت در ۱۲۹ روستا اجرا شده است و بیش از ۱۱ هزار خانوار از مزایای پروژه های جهاد کشاورزی در استان بهره مند می شوند.

حیدرپور پروژه های جهاد کشاورزی را شامل پروژه های خدماتی، تبدیلی و تولیدی برشمرد و گفت: از مجموع ۶۳ پروژه ها  ۵۵ طرح آن خدماتی و بقیه تولیدی است.

این مسئول با بیان اینکه کارنامه جهاد کشاورزی طی یکسال گذشته مطلوب بوده است در سال قبل بیش از سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان نوسازی و تجهیز شده است تصریح کرد: بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات بسته رونق تولید و مکانیزاسیون به متقاضیان ارائه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران شمار طرح های بسته رونق تولید که موفق به دریافت تسهیلات شدند را ۸۰۰ طرح اعلام کرد و گفت: دو هزار میلیارد ریال تسهیلات بسته رونق تولید به این واحدها ارائه شده است.

وی، رشد ضریب مکانیزاسیون را از جمله اقدامات موثر در حوزه جهاد کشاورزی دانست و افزود: بیش از ۹۰ درصد شالیزارهای استان در سال زراعی جاری با ماشین آلات برداشت شده است.

حیدرپور با بیان اینکه در چهار سال گذشته بیش از شش هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات در بخش کشاورزی توزیع شده است خاطر نشان کرد: نتیجه توزیع ماشین آلات برداشت مکانیزه بیش از ۹۰ درصد اراضی شالیزاری استان بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون سطح کشت مجدد برنج در استان ۳۵ هکتار بوده است اظهار کرد: در حال حاضر ارائه تسهیلات بخش کشاورزی برای خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی به روز انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه د رموارد ضروری تغییر کاربری اراضی ممنوع است تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته، تغییر کاربری اراضی کنترل شده و از شدت آن کاسته شده است.

وی به طرح تجهیز و نوسازی اراضی اشاره کرد و گفت: تاکنون سه هزار هکتار از اراضی استان نوسازی شده است امیدواریم تا با تامین اعتبار این میزان به بیش از پنج هزار هکتار افزایش یابد.