مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر معرفی بازارهای هفتگی در جامعه، گفت: “جمعه بازار جویبار” در فهرست آثار ملی کشور ثبت شود.

به گزارش ونگ وا، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، دلاور بزرگ نیا با بیان اینکه جمعه بازار این شهرستان یکی از قدیمی ترین بازارهای هفتگی در شمال کشور است، اظهار داشت: برای حفاظت از این میراث معنوی پرونده بازار هفتگی شهرستان جویبار به میراث فرهنگی کشور ارسال تا ثبت ملی شود.

وی با اشاره به اینکه این بازار با قدمت بیش از ۱۳۰ ساله،اقتصاد سنتی در خرید و فروش و عرضه محصولات را حفظ کرده است، افزود: آئین‌های سنت‌های قدیمی مانند برگزاری کشتی لوچو، بازی‌های سنتی، بند بازی، حل اختلاف ریش سفیدی، احیا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بیش از ۵۰ راس گاو و گوسفند هر هفته در جمعه بازار این شهرستان برای پخت کباب کشتار شده و مشتریان از آن استقبال مناسبی دارند، گفت: این بازار سه هزار متر مربع وسعت دارد.

بزرگ نیا افزود: بیش از سه هزار فروشنده و خریداری از نقاط مختلف مازندران برای خرید و عرضه محصولات خود به این بازار می‌آیند.

سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر ازجمعه بازار جویبار دیدن و خرید و فروش می‌کنند.