فرمانده سپاه کربلای استان مازندران:

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: هدف عمده اردوهای جهادی محرومیت‌زدایی، کمک به مردم، آموزش دادن خصوصا در سالهای اخیر بحث آشنا کردن مردم با شیوه‌های اقتصاد مقاومتی و چگونگی ورود به عرصه تولید و اشتغال است.

به گزارش ونگ وا به نقل از فارس، محمدحسین بابایی در بازدید از گروه جهادی شهدای بادله سپاه ناحیه میاندرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اردوهای جهادی در حقیقت میراث ماندگار دوران اردوهای رزم است.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب قبل از شروع جنگ نیروهای انقلابی از شهرها و روستاها برای کمک به مستضعفین اقدام می‌کردند افزود: درو گندم، آب‌رسانی به روستاها، آموزش بهداشت سوادآموزی و … از اقداماتی بود که این نیروها انجام می‌دادند و دوران با شکوهی بود.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران با اشاره به اینکه با شروع جنگ این اقدامات کم‌رنگ شد خاطرنشان کرد: البته جهاد سازندگی تشکیل شد و کارها ادامه پیدا کرد ولی آن نیروها در قالب گردان‌ها و رده‌های رزمی به جبهه رفتند.

این مسؤول با اعلام اینکه مجددا پس از جنگ با همت نسل دوم انقلاب بویژه دانشجویان اردوهای جهادی احیا شد بیان کرد: این اردوها سال به سال توسعه پیدا کرد و امروز به عنوان یک حرکت ارزشی است که هر جوانی که روحیه انقلابی دارد خود را ملزم به حضور در این اردوهای جهادی می‌داند.

بابایی ادامه داد: هدف عمده اردوهای جهادی محرومیت‌زدایی، کمک به مردم، آموزش دادن خصوصا در سالهای اخیر بحث آشنا کردن مردم با شیوه‌های اقتصاد مقاومتی و چگونگی ورود به عرصه تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه شهدایی که اخیرا شهید شده اند اردوهای جهادی جایگاه برجسته‌ای در زندگی آنها داشته است یادآور شد: شهید بلباسی مشهور بود به نیرویی که در اردوهای جهادی مخلصانه در روستاهای مازندران فعالیت می‌کرد.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران با اشاره به اینکه شهید مظلوم هم حججی با اینکه پاسدار بود ولی سابقه حضور در اردوهای جهادی را داشت خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی روح انسان را صیقل می‌دهد و برای عرصه جهاد نظامی آماده می‌کند.