مشاور سرمایه گذاری فرماندار ساری خبرداد

مشاور سرمایه گذاری فرماندار ساری گفت: پس از تلاش های مکرر فرماندار ساری و مدیرکل گردشگری مازندران برای ساماندهی چشمه سورت، منابع طبیعی با تخصیص زمین این چشمه به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران موافقت شده است.

به گزارش ونگ وا، حسین حشمتی اظهار داشت: پس از تلاش های مکرر فرماندار ساری و مدیرکل گردشگری مازندران برای ساماندهی چشمه سورت، منابع طبیعی با تخصیص زمین این چشمه به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.
وی با بیان اینکه در مدت یک سال اخیر تلاش های بسیاری در این زمینه انجام شد، افزود: واگذاری زمین چشمه سورت در آخرین مراحل اداری است و در آینده نزدیک، بخش خصوصی برای ساماندهی به وضعیت چشمه و نیز حضور گردشگران، اقدام می کند.
مشاور سرمایه گذاری فرماندار ساری با اشاره به اینکه دهکده سلامت در منطقه چشمه سورت احداث می شود، گفت: در حال حاضر، گردشگران برای حضور در چشمه سورت با مشکلاتی مواجه هستند.
حشمتی با بیان اینکه فضای پذیرایی و استراحت مناسبی برای گردشگران وجود ندارد، تصریح کرد: همچنین راه دسترسی مناسب و خودروهایی که بتواند گردشگران را به سورت برساند در اختیار نیست و واگذاری چشمه سورت می تواند علاوه بر کمک به اقتصاد جامعه محلی، وضعیت گردشگران را هم بهبود بخشد.
وی با اشاره به اینکه دهکده سلامت دارای رستوران ارگانیک با استفاده از محصولات محلی بوده و ساخت ۵۰ اکوکمپ مانند مینی هتل، مرکز تفریحی گردشگری با فضای تفریحی کودکان و استخر شنای بانوان و آقایان و استخرهای لجن درمانی است، ادامه داد:‌ ایجاد بازارچه خرید و فروش کالا و محصولات محلی و صنایع دستی هم از دیگر برنامه های سرمایه گذاری در چشمه سورت است.
حشمتی گفت: در این سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم به کارگیری می شوند و بخشی از مشکلات اشتغال جوانان منطقه رفع می شود.