مدیر عامل شرکت مخابرات استان مازندران گفت : دولت تدبیر و امید برای پوشش شبکه اینترنت پرسرعت برای مشترکین استان مازندران بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است .

محمد جواد موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از ابتدای دولت یازدهم تاکنون تلاش دولت در زمینه ارتباطات و بهره مندی مردم از اینترنت پرسرعت در سطح جهانی بوده و در این راستا گام های مهم و مثبتی برداشته است .
وی افزود : هم اکنون ۵۸ منطقه شهری استان مازندران از شبکه اینترنت پرسرعت بهره مند هستند .
مدیرعامل شرکت مخابرات استان مازندران با اشاره به این که تا قبل از دولت تدبیر و امید مازندران بی بهره از شبکه اینترنت ۴G بود و اظهار داشت : اکنون ۴۶۲ شبکه اینترنت پرسرعت ۴G در مازندران فعال هستند .
موسوی به افزایش اینترنت ۳G در مازندران هم اشاره کرد و گفت : از سال ۹۲ تا پایان دولت یازدهم ۶۲۵ سایت اینترنت ۳G در مازندران راه اندازی شد که تعداد آن اکنون به ۷۴۵ سایت رسید .
وی همچنین افزود : بیش از یکهزار و ۳۰۰ شبکه اینترنت ۲G در مناطق روستایی و کوهستانی فعال است .
**افزایش ۴۵ درصدی مشترکان اینترنت همراه در دولت یازدهم
مدیرعامل شرکت مخابرات استان مازندران با اشاره به رشد ۴۵ درصدی مشترکان اینترنت ‘دیتا’ گفت : در دولت تدبیر و امید حدود ۲۰۰ هزار نفر به کاربران شبکه اینترنت تلفن همراه استان افزوده شد و اکنون ۴۵۵ هزار مشترک در استان از این خدمات بهره مند هستند .
موسوی اظهار داشت : بیش از ۱۵۰ منطقه روستایی یا آبادی در این دوره از خدمات اینترنت تلفن همراه بهره مند شدند و تعداد روستاهای دارای شبکه اینترنت همراه مازندران به حدود ۲هزار و ۷۰ رسیده است .
وی افزود : هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار سیم کارت همراه اول در دست مشترکان مازندرانی است که بیش از ۷۶۰ هزار سیم کارت مربوط به سیم کارت دائمی است .
موسوی گفت : از حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار سیم کارت اعتباری حدود ۴۰۰ هزار خط غیر فعال می باشند .
همچنین استان مازندران یک میلیون و ۶۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر مشترک تلفن ثابت دارد .