مراسم تجلیل از خبرنگاران در اردوگاه شهدای ارتش برگزار شد.

فرماندار نکا در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار بیان داشت: روز پاسداشت مقام انسان های آزاده ای که برای دستیابی به حقیقت و تولید و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی فرو گذار نمی کنند رابه عرصه رسانه و خبرنگاران شهرستان تبریک می گویم.

نماینده عالی دولت در این شهرستان افزود: در طول سال این خبرنگاران هستند که با انتشار اخبار، گزارشات، نقدها و… به دنبال پیگیری مطالبات مردم و همچنین بازوی مدیران برای خدمت به مردم اند.

این مسول تصریح کرد: خبرنگاران حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند. چشم بینای مردم هستند و مسئولیت آگاهی بخشی به آنان را بر عهده دارند.

مهندس احمدی ادامه داد: خبرنگاران بدون هیچ چشم داشتی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان صادقانه به انعکاس مشکلات و نارسائی ها می پردازند و همچنین اقدامات و خدمات ادارات و دستگاهها را به شهروندان منعکس می کنند.

فرماندار نکا گفت: انتقاد خبرنگاران امری سازنده و قابل احترام است. انتقاد سازنده خبرنگاران می تواند به هر مدیری کمک کند. البته انتظار این است و امیدواریم در انتشار مطالب انتقادی نیز جانب انصاف را رعایت کنند.

این مسول ادامه داد: اعتقاد ما این است که رسانه ها باید در فضایی آزاد و با نشاط به انتشار اخبار و بیان انتقاداتشان بپردازند. البته انتظار ما در این قسمت هم این است که فعالان رسانه ای شهرستان نیز در انتشار مطالب انتقادی، آرامش شهرستان را لحاظ کنند.

مهندس احمدی افزود: خبرنگاران باید توجه داشته باشندکه قلم و نگارش آنها می تواند باعث برهم زدن آرامش یک جامعه و یا برعکس باعث ایجاد امنیت و آسایش در جامعه باشد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان ، علم و دانش و تجربه و تخصص را لازمه کار خبررسانی در جامعه دانست و گفت: خبرنگار موفق باید قبل از ارسال خبر از محتویات خبر اطلاع و بینش کافی داشته باشد که نتیجه و خروجی خبر چه چیزی را نشان خواهد داد.

مهندس احمدی عنوان کرد: اخلاق مداری و صادق بودن لازمه یک خبرنگار و رسانه است و رسانه ها باید به مردم امیدواری بدهند و نسبت به نظام و آینده کشور فضای امن و سالمی را ترسیم کنند .

فرماندار نکا ادامه داد: گفتار و رفتار خبرنگاران تاثیر فراوانی بر روی جامعه خواهد داشت و انتظار میرود عزیزانی که به عنوان خبرنگار در این حوزه خطیر تلاش می کنند صداقت نه تنها در حوزه خبر و خبر نویسی بلکه در تمام مراحل زندگی را نباید فراموش کنند و اینجانب اعتقاد دارم عینک بدبینی را باید از روی چشمان خود برداشت و واقعیت را گفت و نوشت .

این مسول ادامه داد: در آستانه هفته دولت قرار داریم ، تاثیر گذاری بالای فضای مجازی در حوزه خبر و اطلاع رسانی ،لزوم امانت داری، صداقت، راستگویی و پرهیز از تخریب در انعکاس اخبار بویژه در رسانه های نوشتاری، دیداری و فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: فضای مجازی از ظرفیت های بالایی برخوردار است .تاکید ما این است که در فضای مجازی بر اساس شنیده‌ها مطالب درج نشود و افراد بر اساس اعتقاد خود بنویسند.

مهندس احمدی افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی و توسعه انواع شبکه های اجتماعی، خبرنگاران رسمی و فعال در خبرگزاریها باید بر اساس رعایت اصل امانتداری و حقیقت گویی اقدام کنند.

فرماندار نکا تاکید کرد: بدون شک نقش آفرینی یک خبرنگار و رسالت مهم و سنگینی که بر عهده دارد بسیار سنگینتر از چیزی است که امروزه از آن بحث می شود.

چاپ خبر
تاریخ :۱۳۹۶/۰۵/۱۵ ۳:۰۳ PM