بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را سپاس می‌گوییم که در آزمون سیاسی و اجتماعی بزرگ دیگری ملت عظیم الشان ایران را سرافراز فرمود و حضور مبارک آنان را در یکی از اساسی‌ترین اقدامات ملی گامی بلند در جهت حراست از عزت و امنیت کشور و ابهت نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داد.

انتخابات پرشور و صفوف طولانی رای دهندگان در سراسر کشور و نصاب درخشان شرکت کنندگان در انتخاب رئیس جمهور و آنگاه رای بالای شخصیت منتخب همگی نشانه‌های روشن از موفقیت نظام اسلامی در تحکیم و تثبیت جمهوریت و خصلت مردمی این نظام انقلابی است و این یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین توانمندی‌های بی شمار کشور اسلامی عزیز ما است که دستیابی به آرمان‌های بلند انقلاب را ممکن می‌سازد و آینده روشن کشور و ملت را نوید می‌دهد.

اکنون با استمداد از هدایت و عنایت پروردگار و درسایه توجهات حضرت ولی الله اعظم ارواحنا فداه و با تبرک و تفال به همزمانی با ایام ولادت حضرت امام ابی الحسن الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا، اینجانب به پیروی از گزینش ملت ایران رای آنان را تنفید و دانشمند محترم حجت الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم و با دعا برای موفقیت ایشان موکدا توصیه می کنم که این منصب خطیر را وسیله‌ای برای کسب رضای الهی و ذخیره‌ای برای هنگامه لقاء پروردگار قرار دهند و همت خود را متوجه استقرار عدالت و جانب داری از محرومان مستضعف و اجرای احکام اسلام ناب و تقویت وحدت و عزت ملی و توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور و صراحت در بزرگداشت ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی نمایند و مطمئن باشند که ملت غیور و شجاع،‌ خدمتگزاران کشور را در دشواری‌ها و در مقابله با زورگویی ها و زیاده‌خواهی‌های استکبار تنها نخواهد گذاشت.

لازم می‌دانم بار دیگر درباره اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و توجه به ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تاکید کنم و یادآوری نمایم که رای ملت و تنفیذ آن موکول به حفظ و رعایت تعهد به صراط قویم و مستقیم اسلامی و انقلابی است.

در پایان یاد امام عزیز راحل را گرامی می دارم و به روح مطهر ایشان و شهیدان این راه درود می‌فرستم. والسلام علی عبادالله الصالحین

سیدعلی خامنه‌ای

۱۲ مرداد ۱۳۹۶”