مسئول ستاد راهیان نور مازندران:

مسئول ستاد راهیان نور مازندران از برگزاری همایشی در مریوان به همت سپاه کربلا و مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با نام “یاد یاران” با هدف تجلیل از خانواده های جانبازان، شهدا ی جانباز و شهدای کرد، خبر داد.

به گزارش  ونگ وا، سرهنگ جواد بخشی در نشست خبری به منظور تشریح برنامه های راهیان نور غرب و شمالغرب و ستاد اربعین در مرکز امامت سپاه کربلای مازندران از آغاز برنامه های مستمر و پویای راهیان نور دراین ایام  خبر داد و افزود: سفرهای راهیان نور با نام شهدا مزین یافته و اثر بخشی فراوانی برای نسل جوان جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور بستر و ابزاری بر ای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل های بعد است گفت: مهمترین هدف در این سفرها آشنا کردن نسل جوان با ماهیت جنگ است.

سرهنگ بخشی با اشاره به اینکه در این سفرها جوانان با ماهیت جنگ و اتفاقات پیرامون آن آشنا خواهند شد تصریح کرد: تجدید خاطرات حماسه رزمندگان و زنده نگه داشتن یاد انها از اهداف این سفر است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران خاطر نشان کرد: رشادت ها، ایثارگری ها و دفاع جانانه رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس باید به نسل حاضر و جوان انتقال پیدا کند.

وی هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور آشنا نمودن نسل جوان با رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس، فلسفه جهاد و القای خودباوری و مسئولیت پذیر  و باورپذیری برشمرد و افزود: پیوند بین نسل قدیم و جدید از نتایج و آثار این سفرها است.

مسئول ستاد راهیان نور مازندران شناخت استکبار جهانی و اتفاقات دفاع مقدس را موجب سربلندی و عزت ملت دانست و گفت: اردوهای راهیان نور به عنوان سفرهای وحدت آفرین و بین نسلی ارزشمند و مقدس هستند.

سرهنگ بخشی از اعزام سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از ازندران به مناطق عملیاتی خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته ۱۶ هزار دانش آموز عازم این مناطق شدند.

وی به شرکت حدود ۴ هزار نفری دانشجویان به سفرهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: پیش بینی ما این است امسال حدود ۲۲ هزار نفر از مردم مازندران در سفر راهیان نور شرکت داشته باشند.

این مسئول به حضور فعال اورژانس جاده ای برای ارائه خدمات به کاروان ها اشاره کرد و افزود: پزشکیار و پرستار فعال نیز در همه اردوگاه ها به صورت مستمر حضور دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران در بخش دیگری درباره برنامه ریزی برای حضور در اربعین حسینی گفت: اربعین  حسینی بزرگترین رزمایش ما شیعیان است که باید برای این رزمایش رین خود را ادا کنیم ، در سال ۹۴ که این رزمایش آغاز شد مازندران در ۴ موکب به حدود ۱۲هزار زائر خدمات رسانی کرد.

بخشی افزود: این موکب ها با مشارکت  خودجوش مردمی افزایش و به ۱۵ موکب رسید و توانست به ۴۰ هزار زائر خدمات رسانی کند و از آنجایی که سال گذشته ۵۰ هزار زائر مازندرانی در اربعین حسینی حضور داشتند  انتظار داریم این رقم در سال جاری به ۷۰ هزار نفر برسد.

وی از تشکیل “ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت ” در استان مازندران  خبر داد و گفت:  کمک های مردمی  و نیازمندی های اولیه مردم جنگ‌زده  عراق، یمن و سوریه عراق و یمن توسط این ستاد جمع آوری و در قالب کاروان کمک های مردمی ارسال می شود که تاکنون ۴ کاروان از مازندران اعزام شد و کاروان پنجم هم به زودی برای جمع آوری کمک و ارسال آن اقدام آماده خواهد شد.