مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران با سخنرانی آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در امامزاده حمزه(ع) روستای اسرم شهرستان میاندورود برگزار می‌شود.

به گزارش ونگ وا، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری اظهار کرد: سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تا سالروز میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است که روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در این دهه قرار دارد.

وی با اشاره به میزبانی استان مازندران از یک‌هزار و ۲۲۲ امامزاده و بقعه متبرکه، افزود: استان مازندران به‌خاطر میزبانی از این تعداد امامزاده در کشور به دیار علویان شهرت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه دیار علویان در میزبانی از امامزادگان رتبه دوم کشور را دارد، تصریح کرد: پنجم ذی‏‌القعده به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است که همه‌ساله یکی از بقاع متبرکه شاخص استان در این روز مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

حیدری از برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران در امامزاده حمزه (ع) روستای اسرم شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این همایش صبح روز شنبه ۶ مردادماه به‌صورت استانی و با سخنرانی آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این همایش از خادمین برتر بقاع متبرکه شاخص مازندران تجلیل می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای اوقاف و فعالیت‌های عمرانی اوقاف در بقاع متبرکه نیز به‌نمایش گذاشته می‌شود./فارس