مدیر کل تامین اجتماعی استان مازندران:

مدیر کل تامین اجتماعی استان مازندران گفت: بدهی دولت به تامین اجتماعی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که هر سال ۲۰ هزار میلیارد تومان به آن اضافه می‌شود.

به گزارش ونگ وا، سیدعلی‌ اصغر محمودی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی و بهزیستی نامگذاری شده است اظهار کرد: در سال ۹۲ جمع بیمه‌شدگان استان مازندران ۵۸۰ هزار نفر بوده که در پایان سال ۹۵ این تعداد به ۶۲۶ هزار نفر با رشد ۸ درصد رسیده است.

وی تعداد بازنشستگان مستمری‌بگیر در سال ۹۲ را ۲۱۸ هزار نفر برشمرد و افزود: در سال ۹۵ این تعداد به ۲۶۰ هزار نفر رسید که ۱۹ درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران با اشاره به اینکه مجموعه سهمیه کارگران ساختمانی در این دوره بالغ بر ۲۰ هزار نفر است. خاطر نشان کرد: ۴۵ هزار و ۵۴۴ سهمیه کارگری به کارگران ساختمانی استان اختصاص یافت که از این میزان تاکنون ۳۹ هزار نفر جذب این سازمان شده اند.

این مسئول با اشاره به اینکه منابع ابلاغ شده به تامین اجتماعی ۲ هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان است تصریح کرد: مصارف ما ۲ هزار و ۳۶۲ میلیارد  تومان است.

۷۹ هزار بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی مازندران

محمودی تعداد مستمری‌بگیر بازنشسته تامین اجتماعی را حدود ۷۹ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از کار افتاده و ۳۳ هزار نفر فوتی هستند و متوسط پرداختی ماهانه مستمری‌بگیران یک‌میلیون و ۵۹۲ هزار تومان است.

وی متوسط پرداختی به مستمری‌بگیران از کار افتاده را یک‌میلیون و ۱۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: متوسط پرداختی ماهانه به بازماندگان یک‌میلیون و یکصد و ۹۱ هزار تومان است.

۱۲ هزار مازنی بیمه بیکاری دریافت می کنند

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران تعداد افراد بیکار و بیمه شده توسط تامین اجتماعی را ۱۲ هزار نفر برشمرد و افزود: خدمات ما بالغ بر ۲۰ نوع خدمت کوتاه‌مدت و بلند‌مدت است که مهم‌ترین آن درمان و بعد از کار افتادگی و فوتی است.

محمودی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در طول برنامه‌های اول تا ششم در ماده ۱۳، مطالبات معوقه پیش‌بینی شده و دولت مکلف شده بدهی‌ها را در طول برنامه پرداخت کند اظهار کرد: بدهی دولت به تامین اجتماعی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که هر سال ۲۰ هزار میلیارد تومان به آن اضافه می‌شود.

امسال بودجه سازمان تامین اجتماعی ۸۲ هزار میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه امسال بودجه سازمان تامین اجتماعی ۸۲ هزار میلیارد تومان است گفت: در سال گذشته بودجه سازمان  ۷۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران خاطر نشان کرد: در گذشته تعداد کارگر ساختمانی یک میلیون‌ و ۱۰۰ هزار نفر بوده است و در سال جدید به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: هدف ما این است قالیباف واقعی و راننده واقعی بیمه شوند.

این مسئول گفت: ایجاد شعب جدید کارگزاری و اقماری از اقدامات انجام شده در چهار ساله دولت تدبیر و امید بوده است.

اعزام ۲۰ هزار بازنشسته مازندرانی به مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی

محمودی با بیان اینکه اعزام ۲۰ هزار نفر از بازنشستگان مازندران به مشهد در قالب طرح کرامت رضوی برای نخستین بار درمازندران اتفاق افتاده است اظهار کرد: طرح نسیم سلامت و ورزش هر سال توسط کانون بازنشستگان سازمان برگزار می‌شود.

وی از پوشش ۵۹ درصد جمعیت مازندران در سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱۰ هزار کارفرما از محل کار و سکونت خود لیست پرسنل را ارسال می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران یادآور شد: ابلاغ الکتریکی اوراق، اعلامیه، اخطاریه، اجراییه انجام شده و آموزش نیروها و بحث آموزش کارگران جهت کاهش آسیب به آنها انجام شده است.

محمودی بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی ۲۴۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۷ هزار و ۶۲۶ نفر مشمول قانون شده  و توانستند از آن بهره‌مند شوند و ۶۷ میلیارد تومان بخشیده شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه قانون بخشودگی جرایم برای کمک به کارفرمایانی بوده است که با پرداخت حق بیمه مشکل داشته و جریمه شده اند تصریح کرد: مازندران بر اساس ارزیابی و با توجه به اطلاع رسانی دقیق صورت گرفته جزو استان‌های برتر بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران بدهی دستگاه‌های اجرایی و کارفرمایان به تامین اجتماعی استان را ۴۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مقدار بدهی دولت ۵۰ میلیارد تومان است که ۴۰ میلیارد آن تعیین تکلیف شده است.