معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از شکل گیری کارگروه ساماندهی و مبارزه با قاچاق کالا در فضای مجازی استان خبر داد و گفت که برای کنترل و نحوه مبارزه با قاچاق کالا در فضای مجازی به پیشنهادات کارشناسی نیاز است.

  علیرضا یونسی روز یکشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا مازندران با اشاره به وجود گزارش های متعدد از خرید و فروش اینترنتی کالاهای قاچاق در استان ، افزود : هنوز پرونده ای در این زمینه شکل نگرفته است.
وی خلاء قانونی در برخورد با قاچاقچیانی که کالاهای قاچاق را در فضای مجازی تبلیغ و عرضه می کنند به عنوان مشکل در این زمینه مطرح کرد و ادامه داد : پوشاک ، لوازم آرایشی ، لوزام خانگی ، طلا و فلزات گرانبها از جمله کالاهای قاچاقی است که درفضای مجازی خرید و فروش می شود.
معاون استاندار مازندران گفت : بیشتر این کالاهای قاچاق از طریق افراد نامعلوم و در خارج از فرایند ارسال مرسولات پستی در درب منازل تحویل خریداران می شود.
یونسی با تاکید بر اینکه امکان سوء استفاده و کلاهبرداری در چرخه فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی بیشتر است ، تصریح کرد : پلیس فتا باید بیشتر از گذشته نسبت به این مقوله توجه و نظارت کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران لازمه بهبود فضای کسب و کار را تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و گفت : در دولت تدبیر و امید با اصلاح قوانین ، حجم کالای قاچاق ۵۰ درصد کاهش و حجم کشفیات ۳۱ درصد افزایش یافت که نشانگر عزم جدی دولت یازدهم در مبارزه با این پدیده است.
وی مبارزه با قاچاق کالا را نیازمند اقدامات هوشمندانه و همه جانبه دانست و افزود : نقش فرهنگ و رسانه در مقابله با قاچاق باید جدی گرفته شود.
معاون استاندار مازندران با اشاره به این که افزایش کیفیت محصولات داخلی یکی از راههای مبارزه با قاچاق است ، گفت : اقتصاد شفاف و رقابتی ، مانع قاچاق و گسترش آن می شود.
** لزوم تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف شده موجود در انبارهای مازندران
یونسی از کمبود جا برای انبار کردن کالاهای قاچاف کشف شده جدید در استان خبر داد و اظهار داشت : سازمان اموال تملیکی باید هر چه سریع تر نسبت به امحاء ،فروش و صادرات کالاهای قاچاق کشف شده بر اساس مقررات اقدام کند.
وی با اعلام این که بعضی از کالاهای فاسد شدنی و مورد نیاز کمیته امداد و بهزیستی بر اساس ضوابط به این دستگاهها داده شد ، همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف انبار مشترک کالاهای قاچاق استان های مازندران و گلستان شد.
یونسی گفت : انبار مشترکی برای نگهداری کالاهای قاچاق کشف شده استان مازندران و گلستان وجود دارد و مسئولان استان گلستان باید نسبت به تعیین تکلیف این کالاها اقدام کنند.
بر اساس آمار کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران در طول حدود چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۲۲ میلیارد تومان کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به چهار سال دولت دهم ۲۲۴ درصد افزایش داشته است./ ایرنا