رئیس اداره بهزیستی میاندورود تاکید کرد

رئیس اداره بهزیستی میاندورود گفت: افزایش آگاهی مردم از خدمات بهزیستی و رفاه اجتماعی و ضرورت مشارکت آنان به منزله یک وظیفه انسانی، دینی،‌ اجتماعی، عاطفی و… به این سازمان می‌تواند بسیار کارساز باشد.

۶ برنامه همزمان با هفته بهزیستی در میاندورود برگزار می شود

به گزارش ونگ وا، سید مرتضی موسوی اظهار کرد: همزمان با بزرگداشت هفته بهزیستی ۶ عنوان برنامه اجتماعی، عمرانی در میاندورود برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ تیرماه هر سال در کشورمان ایران« روز بهزیستی و تامین اجتماعی »نامگذاری شده است اظهار کرد: کانون اصلى فعالیتها و برنامه هاى سازمان بهزیستى، پیشگیرى از فرو پاشى زندگى افراد و خانواده هایى است که به علت مشکلات اقتصادى، ناهنجاریهاى اجتماعى و فرهنگى دچار آسیب پذیرى و ناتوانى هاى محتلف شده اند.

وی با اشاره به اینکه اهداف سازمان بهزیستی در زمینه آسیب های اجتماعی ارتقا کیفت زندگی مردم، سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است تصریح کرد: تلاش داریم ظرفیت‌ها و منابع محلی را شناسایی کنیم و بتوانیم آنها را در شهرستان توسعه داده و مردم محله و منطقه را توانمند کنیم.

رئیس بهزیستی میاندورود به کنترل، کاهش آسیب های اجتماعی و درک موقعیت افراد در شرایط بحرانی اشاره کرد و افزود: ارتقاء سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی برای مقابله با مسائل فردی و اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی به موقع برای آگاه سازی جامعه مورد نیاز است.

موسوی با اشاره به ویژه برنامه های بهزیستی این شهرستان در هفته بهزیستی اظهار کرد: همزمان با بزرگداشت هفته بهزیستی این برنام ها شامل افتتاح اولین مرکز توانبخشی معلولان شبانه روزی، مهد کودک شهری درشهر سورک، سومین مرکز مشاوره دراسلام آباد، افتتاح سالن اجتماعات بهزیستی سورک و ساخت مسکن برای خانواده ۳ معلوم در شهریار کنده توسط خیر و سازمان بهزیستی و … است.
وی به افتتاح و بهره گیری مرکز اورژانس اجتماعی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان میاندورود اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این مرکز خلا بررسی و برنامه ریزی در خصوص آسیب های اجتماعی و توانمند سازی آسیب دیدگان اجتماعی پر می شود.
وی همچنین از اشتغال ۲۰ نفر در راستای ایجاد این مراکز در شهرستان میاندورود خبر داد.

رئیس بهزیستی میاندورود با اشاره به افزایش اعتیاد در جامعه و ابتلا به بیماری و بروز آسیب های اجتماعی ناشی از آن افزود: آگاه سازی و حساس سازی جامعه بهترین روش پیشگیری از اعتیاد است.
وی با اشاره به اینکه همچنین همزمان با هفته بهزیستی اولین مرکز معلولین شبانه روزی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری می رسد اظهار داشت: احتمالا افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی هم توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس انجام می شود.

اورژانس ۱۲۳
رئیس بهزیستی میاندورود با اشاره به اینکه در هر جامعه ای برای پاسخگویی به نیازهای مردم و کاهش مشکلات آنها تمهیداتی اتخاذ و برنامه هایی تدوین و اجرا می شود. اظهار کرد: خط تلفن اورژانس (۱۲۳)، تیم سیار اورژانس اجتماعی(خدمات اجتماعی سیار) و پایگاه اورژانس اجتماعی (پایگاه خدمات اجتماعی) است که در مرحله اول با هدف توانمندسازی اجتماع محور در سکونت گاه های غیررسمی تدوین شده بود، که هر کدام دستورالعمل مستقل دارند. در این برنامه ویژگی مهم ارائه خدمات اجتماعی یعنی تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن مدنظر قرارگرفته است.

وی خدمات سازمان بهزیستی را شامل متقاضیان طلاق، خودکشی، دختران فراری،کودک آزاری، همسر آزادی اختلال هویت جنسی، کودکان خیابانی، سالمندان، معلولان آزار دیده، معتادان و افراد بی خانمان برشمرد و افزود: تمامی این موارد در سطح شهرستان میاندورود مورد شناسایی و حمایت قرار می گیرند.

این مسئول گفت: در دسترس بودن خدمات سبب شناسایی و جلوگیری به موقع از آسیب های اجتماعی در جامعه است که با اجرای آن به فرد، خانواده و جامعه کمکهای بسیاری ارائه می شود.

موسوی با تأکید بر اینکه اگر مردم با خدمات بهزیستی بیشتر آشنا شوند قطع بر یقین به این نهاد در ارائه خدمات بهتر کمک می‌شود، افزود: بهزیستی خدمات بسیار متعددی به مددجویان و گروه‌های هدف خویش می‌دهد که بسیاری از مردم از آن آگاهی ندارند و در این زمینه می‌طلبد که با تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر این نهاد مردمی را معرفی و یاری کرد.

رئیس بهزیستی میاندورود در پایان تاکید کرد: توانمند سازی اقشار آسیب پذیر با نگاه اجتماع محور به صورت منطقی و محلی است.