با حضور وزیر نیرو

فرماندار نكا گفت: فاز نخست آبگيری سدگلورد نكا فردا با حضور وزیر نیرو و مسؤولان استانی و شهرستانی اجرايی می‌شود.

به گزارش ونگ وا، جعفر احمدی اظهار کرد: فاز نخست سد گلورد نکا فردا سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو، استاندار مازندران و مقامات استانی و شهرستانی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اعتبارات و هزینه‌های انجام شده برای ساخت سد گلورد نکا افزود: براساس عملکرد انجام شده تاکنون برای ساخت سد گلورد ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای نهایی شدن ساخت این سد  نیازمند اعتبارات دیگر هم هستیم.

فرماندار نکا با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد تزریق مناسب و به موقع اعتبارات در این بخش بودیم، تصریح کرد: تزریق به موقع اعتبارات موجب شد تا هر چه زودتر شاهد رشد و شکوفایی در این بخش و رفع مشکلات ناشی از کمبود آب در حوزه‌های مختلف باشیم.

این مسؤول آبگیری سد گلورد را زمینه‌ساز شکوفایی اقتصادی و کشاورزی در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: با آبگیری سد گلورد بخش مهمی از مشکلات آب کشاورزان شرق مازندران در سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه برطرف می‌شود.

احمدی از دیگر اهداف این سد را تأمین آب شرب شرق مازندران دانست و یادآور شد: بر همین اساس بخش مهمی از  مناطق شرق مازندران با آبگیری سد گلورد از نعمت آب شرب برخوردار شده و مشکلات مختلف کم‌آبی و بی‌آبی در فصول مختلف سال از بین می‌رود.

وی با اشاره به رونق صنعت گردشگری با آبگیری کامل این سد افزود: براساس آنچه در چشم‌انداز آبگیری کامل این سد پیش‌بینی شده است؛ رونق صنعت گردشگری در رونق اقتصادی و کاهش بیکاری در منطقه تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

فرماندار نکا گفت: سد گلورد سومین سد مهم استان مازندران بعد از سدهای البرز و شهید رجایی است که فردا سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ۹۶ با حضور وزیر نیرو، استاندار مازندران و مقام

ات استانی و شهرستانی، فاز نخست آبگیری آن عملیاتی می‌شود.

به گزارش فارس، سد گلورد نکا در ارتفاع ۶۴۰ متری از سطح آب‌های آزاد، بر روی رودخانه نکا در نزدیکی روستای گلورد و در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی نکا قرار گرفته است که از نوع سنگریزه‌ای با رویه بتنی است و ارتفاع آن از پی۱۱۳ متر، رقوم تاج سد ۷۳۹ متر، عرض کل سد در پی ۳۷۰ متر و طول تاج سد ۲۷۰ متر است.

مساحت حوزه آبریز این سد به وسعت یک‌هزار و ۴۸۰ کیلومتر است که ۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت نکا و بهشهر از آب آن مشروب می شود و تأمین ۳۶ میلیون متر مکعب از آب شرب شهرهای پایین دست نکا، بهشهر و گلوگاه هم از دیگر اهداف مورد نظر این سد است./فارس