مدیرکل هواشناسی مازندران هشدار داد

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: امروز تا روز چهارشنبه شاهد افزایش قابل ملاحظه دما و وزش باد نسبتاً شدید در ارتفاعات استان هستیم.

به گزار ش ونگ وا، سید محمدرضا رضوی اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، از بعدازظهر امروز تا امشب با عبور امواج تراز میانی جو انتظار داریم شاهد ناپایداری هوا، رشد ابر، وزش باد و رگبار و رعدوبرق پراکنده به‌ویژه در نیمه غربی و ارتفاعات مازندران هستیم.

وی بیان کرد: به‌دلیل وقوع بارش‌های رگباری به‌صورت نقطه‌ای و محلی و همچنین احتمال صاعقه در دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران لازم است دامداران از چرای دام و همچنین کوهنوردان از تردد در این مناطق پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به‌دلیل استقرار سامانه کم‌فشار و شکل‌گیری جریانات گرم شاهد افزایش قابل ملاحظه دما و وزش باد نسبتاً شدید در ارتفاعات استان هستیم.

رضوی ادامه داد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و کاهش رطوبت توصیه می‌شود مردم از روشن کردن آتش در مزارع و جنگل‌های استان خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در واحدهای مرغداری و دامداری دستگاه‌های خنک‌کننده به‌ویژه مه‌پاش آماده بکارگیری شود، اضافه کرد: همچنین در مصرف بهینه آب و برق در بخش‌های مختلف مدیریت لازم به عمل آید.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: گلخانه‌داران نیز با توجه به افزایش دما تمهیدات لازم به عمل آید.

رضوی با اعلام اینکه از روز پنج‌شنبه حداکثر دمای هوای مازندران روند کاهشی می‌یابد، اضافه کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، گذر روز جمعه به شنبه انتظار داریم علاوه بر خنک شدن هوا و برگشت دما به حالت عادی انتظار داریم شاهد رگبار و وزش باد در سطح مازندران باشیم.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران از امروز تا روز چهارشنبه به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود که توصیه ما به افراد این است با رعایت نکات ایمنی در محدوده طرح‌های دریا شنا کنند.

فارس