مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: آبگیری سد گلورد در دو فاز صورت می گیرد که فاز اول به زودی با حضور مقامات کشوری انجام می شود و یک سوم تا حدود ۴۰ درصد آب سد صرف آب شرب منطقه می شود.

به گزارش ایسنا مازندران، محمدابراهیم یخکشی در مراسم انتقال قبر مطهر شهید عبدالله قربانی به آرامستان جدید روستای رودبار منطقه هزارجریب شهرستان بهشهر به دلیل آبگیری سد گلورد، اظهار کرد: آبگیری سد گلورد در دو فاز صورت می گیرد که فاز اول به زودی با حضور مقامات کشوری انجام می شود و یک سوم تا حدود ۴۰ درصد آب سد صرف آب شرب منطقه می شود.

وی افزود: این حضور پرشور و باشکوه مردم در دومین تشییع شهید عبدالله قربانی پس از ۳۰ سال یادآور خاطرات تکریم و پاسداشت شهدای دفاع مقدس، پایداری همه مردم در مسیر آرمان های انقلاب و امام و بیانگر پیوند عمیق منطقه ای در حوزه هزارجریب است که از روستاهای مختلف این منطقه در مراسم تشییع شرکت کردند.

یخکشی با تاکید بر مشارکت موثر منطقه هزارجریب در احداث سد گلورد، افزود: همه روستاهای منطقه و به ویژه روستای رودبار و خانواده شهید قربانی همکاری خوبی در راستای پروژه احداث سد گلورد و سازندگی منطقه در طی سال های اخیر داشتند.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران خاطرنشان کرد: شهید قربانی دوبار تشییع شد که یک بار برای دفاع از امنیت کشور و بار دیگر برای رونق اقتصادی و حفظ سلامت و امنیت اجتماعی مردم منطقه تشییع شده که قطعا این شهید فاخر است و به منظور پاسداشت شهید قربانی به زودی یادمانی در مزار این شهید ساخته می شود.

یخکشی گفت: به دلیل کم آبی منطقه شرق مازندران؛ احداث سد گلورد مهم ترین و بزرگ ترین پروژه عمرانی منطقه هزارجریب است  و بهره برداری از این سد نقش بسزایی در سلامت، توسعه اقتصادی و اجتماعی و امنیت معیشت مردم منطقه دارد.

وی افزود: یکی از برکات سد گلورد؛ حرفه آموزی تخصصی مردم منطقه در حوزه سد بود که در سال های اخیر تعدادی از روستاییان منطقه هزارجریب به ویژه روستای رودبار کارهای تخصصی را در پروژه احداث سد گلورد بر عهده گرفتند و مشغول به کار شدند.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران تصریح کرد: هر چند مردم روستای رودبار در راستای احداث سد گلورد دچار زحمت شدند و روستای رودبار جابه جا شد اما این روستا هویت جدید پیدا کرد و امروز جایگاه ویژه ای از لحاظ معنوی و اقتصادی در منطقه دارد.