فرمانده انتظامی بهشهر اعلام کرد

فرمانده انتظامی بهشهر از کشف ۴۲ تن دانه روغنی کلزا قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال با توقیف ۳ دستگاه کامیون خبر داد.

به گزارش ونگ وا، ابراهیم شجاعی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای کالا و مواد غذایی، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی متهم به قاچاق کالا و انبار دپوی کلزاهای قاچاق با هماهنگی قضایی در بازرسی از این محل سه دستگاه کامیون حامل ۴۲ تن کلزای قاچاق را توقیف و کشف کردند.

 فرمانده انتظامی بهشهر خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این مقدار دانه روغنی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که در این خصوص متهم به قاچاق کالا شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

شجاعی گفت: کلزا یکی از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدله و دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی است که برای تولید روغن خوراکی از آن استفاده می‌شود.

وی از کشف ۵۳۴ عدد مواد غذایی خارجی قاچاق و دستگیری متهمان در این شهرستان خبر داد و افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان حرفه‌ای کالا در زمینه تهیه و توزیع مواد غذایی خارجی، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار دادند.

فرمانده انتظامی بهشهر ادامه داد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی انبار دپوی مواد غذایی قاچاق با هماهنگی قضایی طی بازرسی از این محل ۵۳۴ عدد انواع مواد غذایی خارجی قاچاق شامل نوشیدنی های نیروزا، آدامس خارجی و شکلات خارجی ساخت کشورهای غربی را کشف کردند.

این مسؤول از دستگیری متهمان به قاچاق کالا در این خصوص خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

شجاعی گفت: امنیت غذایی یکی از موضوعاتی است که با تهیه مواد غذایی استاندارد شده و مورد تأیید وزارت بهداشت حاصل آمده و مواد غذایی خارجی علاوه بر اینکه بر چرخه اقتصاد کشور آسیب می‌رساند، در صورت سهل‌انگاری برای سلامت افراد و جامعه می‌تواند خطرآفرین باشد.