مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال ۳۹ هزار و ۹۴۱ نفر از دانش‌آموزان پایه نهم مازندران هدایت تحصیلی می‌شوند.

به گزارش ونگ وا، سیدعلی قاسمی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت پاسداشت هفته معلم برگزار شد، با اشاره به اینکه خرداد ماه بزرگ حماسه و سرنوشت‌ساز جمهوری اسلامی است اظهار کرد: در  ۱۵ خرداد ماه سال ۴۲ با بازداشت امام راحل کلید شکل‌گیری انقلاب اسلامی در کشور زده شد.

وی با اشاره به اینکه علت حادثه انقلاب ماه خرداد بوده است تصریح کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر، دوم خرداد سال ۷۶ و  ۲۹ اردیبهشت ماه امسال برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، نظام تعلیم و تربیت را اساس توسعه هر جامعه برشمرد و افزود: پیشرفت یک کشور منوط به نیروی انسانی است و تربیت آن حائز اهمیت است.

قاسمی با بیان اینکه ثبت نام برای کلیه ورودی های مقاطع سه گانه شکل می گیرد خاطر نشان کرد: از ابتدای خردادماه جاری ثبت‌نام پایه اول ابتدایی شروع شده است.

این مسئول در ادامه افزود: ثبت‌نام میان پایه دانش‌آموزان بر عهده مدیران مدارس است و مشارکت اولیا در فرایند آموزش مورد توجه است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران سیاست آموزش و پرورش در انجام ثبت نام دانش آموزان را در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی بر شمرد و افزود: آموزش و پرورش اجرای عدالت آموزشی را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه مدارس روستایی و حاشیه شهر نباید با کاهش دانش‌آموز مواجه باشد اظهار کرد: برای رفع این مشکل با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی دانش‌آموز از بار جمعیت مدارس داخل شهر و خاص کم کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه اگر مدیر مدرسه‌ای موقعیت مسکونی و جغرافیایی مدرسه را برای ثبت‌نام دانش‌آموز در نظر نگیرد تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: هدف ما ایجاد ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس با آرامش است برای این منظور واحدهای نظارتی نیز در مدارس مستقر شدند تا حقوق دانش‌آموزان رعایت شود.

این مسؤول بحث هدایت تحصیلی را یکی از دغدغه‌های دانش‌آموزان و خانواده‌ها درپایه اول متوسطه دانست و اضافه کرد: هدایت تحصیلی به طور مستقیم با اشتغال و توسعه جامعه آینده مرتبط است باید نگاه واقع‌بینانه به این مسئله داشته باشیم.

قاسمی گفت: امسال ۳۹ هزار و ۹۴۱ نفر از دانش‌آموزان پایه نهم مازندران هدایت تحصیلی می‌شوند و برای هدایت تحصیلی سیاست آموزش و پرورش ملاک تنها معدل کل دانش‌آموز نیست بلکه معدل درس لحاظ می‌شود.

وی گفت: طبق سیاست آموزش و پرورش دانش آموزان باید در نزدیکترین محیط آموزش و پرورش ثبت نام شوند و مدیران مدارس خارج از حوزه جغرافیایی از دانش آموزی ثبت نام به عمل نیاورند.