به‌نظر می‌رسید تلاش ستاد قالیباف و رئیسی این باشد که انتخابات دومرحله‌ای شود اما با شکست سنگین این دو کاندیدا در مناظره سوم، سناریو رسیدن به مرحله دوم لغو و سناریو شکست آبرومندانه در دستور کارقرار گرفته باشد. در هر صورت واگذاری نتیجه سه بر صفر بهتر از شکست پنج برصفر است.
غلامعلی دهقان- محمدباقر قالیباف خود را از گرودنه رقابت انتخاباتی خارج کرد. در این‌باره نکات زیر قابل توجه است.شکست آبرومندانه
۱-ما معمولا در رقابتهای سیاسی بیشتر نیمه خالی را می‌بینیم و حال آنکه انصاف اقتضا می‌کند به نیمه پر هم توجه کنیم. قالیباف ۳ بار آمد اما نتوانست کسوت ریاست‌جمهوری را به تن کند اما با این وجود حضورش جنب‌وجوش انتخاباتی را بخصوص در موضوع مناظره‌ها سبب گردید؛ هر چند بهره‌اش نصیب رقیب گردید!!
۲- قالیباف هیچگاه از سوی جناح‌های رسمی و ریشه‌دار نظام به رسمیت شناخته نشد؛ از این رو تمامی امید وی  به رای خاکستری جامعه بود که بهره‌اش حداکثر تقریبا۲۰ درصد آرا بود.
۳- در شرایط فعلی که قالیباف به نفع رئیسی کنار کشیده است، این پرسش مطرح است‌ که آیا رای وی به سبد رئیسی واریز می‌شود؟ واقعیت این است نوع شعارهای انتخاباتی این دو شباهت زیادی با هم داشته است و آن هم تکیه بر قشر آسیب‌پذیر جامعه است. اما نباید فراموش کرد که بخشی از آرا قالیباف به‌خاطر شخصیت خودش بوده است و قرار نیست به سادگی به سبد رئیسی برود.
۴- به‌نظر می‌رسید تلاش ستاد قالیباف و رئیسی این باشد که انتخابات دومرحله‌ای شود اما با شکست سنگین این دو کاندیدا در مناظره سوم، سناریو رسیدن به مرحله دوم لغو و سناریو شکست آبرومندانه در دستور کارقرار گرفته باشد. در هر صورت واگذاری نتیجه سه بر صفر بهتر از شکست پنج برصفر است.