محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با صدور بیانیه‌ای، از انتخابات کناره‌گیری کرد.
 محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع ابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در بخشی از بیانیه قالیباف آمده است: روزی که علی‌رغم مصالح شخصی، تصمیم گرفتم وارد صحنه انتخابات شوم، می‌دانستم با چه شرایط سخت و خطرناکی روبرو خواهم شد… لذا با توکل بر خداوند باری تعالی و با همه کمبودها و کم بضاعتی هایی که در خود می دیدم، تصمیم گرفتم با هدف تغییر وضع موجود، پای در میدان انتخابات بگذارم…
قالیباف در توضیح دلایل انصراف خود آورده است:… براى حفظ اين آرمان بزرگ، از همه‌ى حاميان مردمى خويش در سراسر كشور مى خواهم، كه تمام ظرفيت و حمايت خود را براى موفقيتِ برادر ارجمندمان حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسى…قرار دهند.
نکته جالب توجه اینکه قالیباف قبل از شروع ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری در بیانیه‌ای اعلام کرده بود(اینجا) که قصد نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارد ولی در دقایق آخر با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت‌نام کرد.
قالیباف همچنین در مناظره‌ای تلویزیونی با حمله به اسحاق جهانگیری، به حضور وی در کنار روحانی به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری انتقاد کرده بود. وی خطاب به جهانگیری گفته بود شما که قرار است کناره‌گیری کنید چرا وقت مردم را می‌گیرید؟! اما حالا اولین کسی که از انتخابات کناره‌گیری کرد خودش بود.
وی در مناظره‌های تلویزیونی با بداخلاقی تمام، ضمن طرح اتهامات بی‌اساسی علیه دولت و اعضای کابینه باعث ایجاد تنش در فضای مناظره‌های تلویزیونی و انتخابات ریاست‌جمهوری شد.
برخی شنیده‌ها حاکی از این است که قالیباف با فشار برخی چهره‌های اصولگرا انصراف داده است و همچنین گفته شده است که به وی وعده معاون اولی رئیسی را داده‌اند. اما نکته جالب اینکه در نظرسنجی‌ها، میزان آراء رئیسی حتی از قالیباف نیز کمتر بوده است.
توییت ۶ روز پیش مدیر عامل همشهری و مشاور رسانه‌ای قالیباف
فوری/انصراف قالیباف از انتخابات/شهردار بداخلاق به احمدی‌نژاد پیوست