فرماندار نكا:

فرماندار نكا گفت: ۹۰ هزار و ۳۷۸ نفر واجدين شرايط رأی دادن در شهرستان نكا هستند كه که آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها از آنان اخذ شود.

به گزارش ونگ وا به نقل از فارس، جعفر احمدی از پیش‌بینی ۱۴۶ شعبه اخذ رأی در نکا خبر داد و اظهار کرد: این صندوق‌ها، آراء مردم این شهرستان در انتخابات پیش رو جمع‌آوری می‌کنند.

وی افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پر شور با حضور حداکثری مردم فراهم شده است و ۱۴۶ شعبه اخذ رأی در نکا برای جمع‌آوری رأی آحاد مردم در نظر گرفته شده است.

فرماندار نکا گفت: از ۱۴۶ شعبه اخذ رأی در نکا ۲۱ شعبه سیار و بقیه ثابت هستند که در روز انتخابات شعبه‌های ثابت در محل‌های مستقر شده و شعبه‌های سیار برای روستاهایی که دارای مسافت طولانی هستند، با رعایت مسائل امنیتی و ایمنی در نظر گرفته شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر نکا الکترونیکی برگزار می‎شود، یادآور شد: تمهیدات لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان فراهم شده است.

احمدی ادامه داد: مانورهای مختلف انتخابات الکترونیک در نقاط مختلف شهری نکا برگزار شده است و مشکلی برای این موضوع نداریم.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم تا انتخاباتی پر شور با حضور حداکثری مردم اتفاق بیفتد، گفت: وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات، بسترسازی لازم در برگزاری انتخابات و ایجاد امکانات، تجهیزات، حمایت‌های پشتیبانی است تا مردم به راحتی و در آرامش در روز اخذ رأی، آراء خود را به صندوق بیاندازند.

* فعالیت انتخاباتی کارکنان دولت در ساعت اداری ممنوع است

فرماندار شهرستان نکا با اعلام اینکه فعالیت انتخاباتی کارکنان دولت در ساعت اداری ممنوع است؛ خاطر نشان کرد: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخابات له یا علیه هر کاندیدایی خلاف قانون است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‎شود.

این مسؤول اضافه کرد: تبلیغات انتخاباتی در ادارات، مدارس، بیمارستان و اماکن دولتی تخلف محسوب می‎شود و با متخلفان براساس قانون برخورد می‌شود.

احمدی با تأکید بر اینکه رعایت بی‌طرفی کامل برای مجریان انتخابات از مسائل مهمی است که باید رعایت شود، افزود: همه مجریان، بازرسان و دست‌اندرکاران انتخابات باید در چارچوب قانون حرکت کنند و از قانون‌شکنی خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به حضور ۴۱ کاندیدا برای شرکت در شورای اسلامی شهر نکا یادآور شد: ۴۱ نفر برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی برای تصدی کرسی‌های شوراهای اسلامی شهر نکا تعیین صلاحیت شدند که از این تعداد ۴ نفر از بانوان و ۳۷ نفر از آقایان بوده و در حال انجام تبلیغات هستند.

فرماندار شهرستان نکا ادامه داد: تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهر نکا هفت نفر است و رأی‌دهندگان در روز اخذ رأی حداکثر اسامی هفت نفر را می‌توانند در برگ رأی بنویسند.

این مسؤول با اشاره به اینکه فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز شد، افزود: این تبلیغات انتخاباتی تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی داوطلبان ادامه دارد و کاندیداها در زمان مقرر تعیین شده می‌توانند نسبت به تبلیغات اقدام کنند.

وی گفت: همه ما باید برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تلاش کنیم تا در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه شاهد انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم باشیم و برگ زرین دیگری بر افتخارات این منطقه و نظام مقدس جمهوری اسلامی افزوده شود.