پس ازمناظره سوم قاطعانه ازپیروزی حسن روحانی سخن می گویم و معتقدم بااین موج انتخاباتی که درحال شکل گیری است موفقیت روحانی قطعی ورای بالا قابل پیش بینی است.
غلامعلی دهقان، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره مناظره سوم برای آفتاب‌نیوز نوشت: مناظره سوم کاندیداهای  ریاست‌جمهوری دوازدهم هم برگزار شد و در این‌باره نکات زیرقابل توجه است.

اول. نگارنده روزهایی چندبه ۲۴خرداد۱۳۹۲در سرمقاله آفتاب‌نیوز نوشتم یک گام تا پیروزی حسن روحانی. در آن روزها تصور پبروزی چشم‌انداز روشنی نداشت و اما این مهم اتفاق افتاد. اما این بار و پس از مناظره سوم قاطعانه از پیروزی حسن روحانی سخن می‌گویم و معتقدم با این موج انتخاباتی که درحال شکل‌گیری است موفقیت روحانی قطعی‌ و رای بالا قابل پیش‌بینی است.
دوم. براساس آخرین نظرسنجی موسسه ایسپا که بیش ازاین هم در ادوار گذشته نظرسنجی‌های قابل اعتنایی انجام داده است آمار مشارکت به بالای ۶۰ درصد رسیده و پیش‌بینی مشارکت ۷۰ درصد نزدیک ۴۰ میلیون دور از انتظار نیست. با این مشارکت بالا پیروزی حسن روحانی در دور اول قطعی و او بافاصله قابل توجهی از نفر دوم پیشی خواهد گرفت.
سوم. ارتقا شعور سیاسی جامعه ایرانی طی دودهه گذشته و عبرت‌آموزی از عدم مشارکت و تبعات منفی آن و همچنین گسترش پدیده‌هایی چون فضای مجازی و در راس آن تلگرام سبب بیداری هرچه بیشتر جامعه ایرانی گردیده است که نقش تاثیرگذار آن را در اسفند ۱۳۹۴در انتخابات مجلس شاهد بودیم.
چهار. مناظرات ۳گانه نشان داد پویایی جامعه ایرانی روزبروز درحال گسترش است و آینده ایران در پرتو گفت‌‌وگو آینده امیدبخشی است. صندوقهای رای تضمین امنیت ملی و فرایندی برای چرخش نخبگان است. قدرآن رابدانیم.