نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی مازندران گفت که ۴۰ درصد از سرمایه گذاری های خارجی که از سال ۸۱ تاکنون در این استان جذب شده مربوط به سه سال گذشته بوده است .

مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور سال ۸۱ راه اندازی شد.
موسی قاسم پیشه روزشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در دولت یازدهم حدود ۱۴۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای اجرای طرح اقتصادی و صنعتی در این استان جذب شده است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت که نیمی از سرمایه گذاری که در دولت یازدهم در استان جذب شده ، مربوط به پسابرجام است .
وی سرمایه گذاری خارجی نتیجه بخش در مازندران را مربوط به راه اندازی کارخانه کاغذسازی ، نیروگاه برق صنعتی ، انژکتورخودرو و سایر زیرساخت ها اعلام کرد.
قاسم پیشه سرمایه گذاران خارجی در مازندران را از کشورهای کانادا ، کرواسی ، آلمان و قزاقستان معرفی کرد.
** صدور مجوز برای ۳۶ طرح سرمایه گذاری خارجی
وی گفت که از بدو تشکیل مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی در سال ۸۱ تاکنون برای ۳۶ طرح به ارزش چهار میلیارد و ۶۲۳ میلیون دلار در مازندران مجوز صادر شد.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی مازندران افزود : حدود ۱۸ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۳۵۳ میلیون دلار در این استان به نتیجه رسیده و طرح های آن افتتاح و یا درحال ساخت است.
وی گفت : کارخانه تولید کاغذ در بندرامیرآباد در شرق مازندران با سرمایه گذاری هشت میلیون و ۷۰۰ هزار یورو معادل ۳۶۰ میلیارد ریال از طرح های سرمایه گذاری خارجی است که در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.
** ۲۶۱ فرصت سرمایه گذاری در مازندران منتظر جذب سرمایه گذاری خارجی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت که افزون بر ۲۶۱ فرصت سرمایه گذاری در این استان شناسایی شده که آماده ارایه به سرمایه گذاران خارجی است.
قاسم پیشه راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در جهادکشاورزی ، میراث فرهنگی و صنعت، معدن و تجارت را از راهکارهای مهم برای تسهیل جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و کم کردن راه دراز سرمایه گذاران اعلام کرد.
مازندران با داشتن ۲۴ هزار کیلومتر مساحت با ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۳۸ شهرک صنعتی و چهار هزار و ۲۰۰ هکتار عرصه بافت فرسوده آماده جذب سرمایه گذاری خارجی در این حوزه هاست.
زیرساخت های گردشگری، پرورش آبزیان، دام سنگین و معادن از الویت های اصلی فرصت های سرمایه گذاری خارجی در این استان اعلام شده است.