ونگ وا:دکتر علی اکبر سروش استاد دانشگاه و فعال سیاسی مازندران در همایش حامیان دکتر روحانی که در شهر نکا برگزار شد با اشاره به ریشه تاریخی نخبه کشی در کشور که عامل عقب ماندگی بود. افزود: امروز هم بی توجهی به دکتر روحانی در انتخابات را نوعی نخبه کشی دانست.

این فعال سیاسی با اشاره به خدمات امیر کبیر، خواجه نظام الملک، قائم مقام فراهانی و… که از سطح جامعه خودشان بیشتر می فهمیدند و اطرافیان قدرت تحمل آنها را نداشتند گفت: امروز هم در شرایطی هستیم که می بینیم دولت دکتر روحانی طی این چهار سال چه خدمات بزرگی انجام داد که نمونه آن برجام است بعضی ها طوری به جامعه القا می کنند که هیچ کاری صورت نگرفته است.

وی افزود امروز کسانی در مقابل دکتر روحانی قرار گرفتند که حتی یک روز هم سابقه کار در دولت را ندارند و حتی یک روز نماینده مجلس هم نبودند مکی خواهند بشوند رئیس قوه اجرایی کشور.

وی افزود اگر همین برجام در دوره آنها اتفاق می افتاد ماهها جشن و پایکوبی می کردند. امروز چشمشان را می بندند تا دستاورد برجام کم رنگ شود.

دکتر سروش افزود روحانی در وضعیت دشواری مملکت را تحویل گرفت. و فقط روحانی بود توانست از پسش براید و امروز قطار توسعه کشور را به روی ریل برگرداند.

وی گفت هنر دکتر روحانی و وظریف بود که وزیر خارجه ۶ کشور ساعتهای طولانی می نشستند تا موضوع هسته ای ایران حل شود گاهی جلسات تا ۶ ساعت متوالی طول می کشید وزیر خارجه آمریکا با عصا می آمد در جلسه شرکت می کرد. چرا وقتی ترامپ نامزد بود همه اش از برجام و پاره کردن آن حرف می زد تا رای بگیرد برای اینکه انها معتقدند ایران سرشان را کلاه گذاشت. کجا ما توانستیم در عرصه بین المللی اینطور موفقیت داشته باشیم! این فعال سیاسی همچنین افزود اگر دکتر روحانی هیچ کاری نکرده باشد فقط دکتر ظریف وزیر خارجه اش باشد همین یک دلیل کافیست تا آدم به او رای دهد.

علی اکبر سروش با اشاره به موفقیت و تسلط دکتر جهانگیری در مناظرات انتخاباتی گفت: این هنر دکتر روحانی است که امثال کتر جهانگیری را کشف می کند و بعنوان معاون اول استفاده می کند وی گفت هر یک از وزرای روحانی شایستگی رئیس جمهور شدن را دارند.

دکتر سروش در پایان گفت امروز هم اگر دکتر روحانی کنار رود نخبه کشی اتفاق می افتد. تلاش کردیم کشور به دست عقلا بیافتد نگذارید کشور را از عقلا پس بگیرند.

به گزارش ونگ وا دراین همایش که در مسجد توفیق نکا با حضور مردم برگزار شده بودایت الله بیانی از علمای نکا، دکتر ایوب برزگر نژاد رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در این شهرستان و سید مصطفی سجادی عضو ستاد  دقایقی درباره اهمیت انتخابات و نقش دکتر روحانی در آرامش فضای کشور دقایقی سخنرانی کردند.

در این همایش بمناسبت میلاد با سعادت امام زمان دقایقی مولودی خوانی هم شد.