ونگ وا/آیت الله بیانی  از علمای شهرستان نکا در همایشی در این شهرستان با اشاره به برنامه مناظرات انتخاباتی گفت این مناظره نیست این استیضاح است. کاندیدا های رقیب حق ندارند رئیس جمهور را استیضاح کنند استیضاح رئیس جمهور فقط در شان مجلس است بنابراین این موارد خلاف قانون است. ستاد انتخاباتی باید موارد تخلف را پیگیری کند.

امام جمعه سابق نکا همچنین با اشاره به انتخابات و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای را ضروری دانست. وی افزود بالاترین قدرت سیاسی مردم در این کشور انگشت سبابه است که با رای خودشان سرنوشت کشور را رقم می زنند. و این انگشت باید برای روی کار آوردن خردمند ترین افراد دست به کار شود.

آیت الله روح الله بیانی همچنین  گفت بنده فکر می کنم باید در این زمان احساس مسئولیت کرده و نظر شخصی خود را اعلام نمایم. تنها کسی که اکنون می تواند عالمانه کشور را اداره کند حجت الاسلام دکتر حسن روحانی است.

وی همچنین با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات شوراهای شهر در شهرهای کوچک گفت متاسفانه کسانی در شهر رای می دهند که ساکن شهر نیستند هر کسی از نقاط دیگر افرادی را می اورد در شهر تا به او رای می دهند و شورایی روی کار می آید که کارامد نیست. چرا برای شهروندان کارت شهروندی صادر نمی شود تا مجری انتخابات شهروند را از غیر شهروند تشخیص دهد.

آیت الله بیانی طی دهه اخیر از معدود دفعاتی بوده که به صراحت نظر خودش را درباره کاندیدای مشخص اعلام کرد