مدیر کل سیاسی وزیر کشور:

مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: انتخابات را یک رابطه برد برد بین حکومت و مردم تلقی می کنیم زیرا اقتدار و مشارکت مردم در انتخابات قدرت نرم سیاسی کشور را افزایش می دهد.

به گزارش ونگ وا، محمدامین رضازاده صبح جمعه در جلسه هم اندیشی احزاب و رسانه ها برای ایجاد نشاط و مشارکت حداکثری مردم مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران هر دو انتخابات پیش رو را مهم خواند و افزود: باید زمینه نشاط و فضای مشارکت در جامعه را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس انقلاب اسلامی کارنامه روشنی را در مردم سالاری دینی دارد اظهار کرد: قانون اساسی نسبت به مشارکت عمومی مردم تاکید  دارد زیرا مردم می توانند در سرنوشت خود نقش بسزایی داشته باشند.

مدیر کل سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه طبق اصل ششم قانون اساسی در جمهوری اسلامی امور کشور به اتکا بر آرا عمومی اداره می شود خاطر نشان کرد: انتخابات یک رابطه برد ـ برد بین حکومت و مردم تلقی می شود.

رضازاده تصریح کرد: اقتدار و مشارکت مردم در انتخابات قدرت نرم سیاسی کشور را افزایش می‌دهد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در دولت یازدهم مدعی برگزاری انتخابات به صورت بی‌طرف هستیم، گفت: انتخاباتی سالم امن رقابتی با مشارکت حداکثری برگزار می شود.

وی به برگزاری انتخابات در دولت یازدهم بدون کوچکترین مشکل امنیتی اشاره کرد و افزود: در انتخابات گذشته جان برخی افراد از دست رفت.

برگزاری انتخابات سالم یک سرمایه اجتماعی است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون ۳۴ انتخابات در ایران برگزار شده است و مکانیزم برگزاری انتخابات را هیات اجرایی بر عهده دارد اظهار کرد: هیات اجرایی معتمدین مردم هستند.

رضا زاده با اشاره به اینکه افراد حاضر بر صندوق ها و بازرسین دارای حق نظر بوده و  تلاش بر سالم برگزار کردن انتخابات است و علاوه برآن نمایندگان تمامی کاندیداها در سر صندوق ها و لحظه شمارش حضور یافته و طبق قانون خلاف آن تخلف محسوب می شود.

وی به اهمیت مشارکت عمومی در کشور اشاره کرد و افزود: انتظار می رود با ارائه راهکار های مناسب  آمار مشارکت را بالا برد و این مهم مسئله استراتژیک است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: در انتخابات امروز  از همه جریان های سیاسی کاندیدا  هستند و  برگزاری انتخابات  سالم یک‌سرمایه اجتماعی است.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز جریان های سیاسی عمده در کشور  اعم از اصول گرا و اصلاح طلب در مقابل هم رقابت سیاسی دارند گفت: هر کدام ۲۰ حزب دارند و این پیشرفت خوبی دراین زمینه است.

وی با بیان اینکه بعد از ۴۰ سال انتظار از نظام داریم که پخته شود تصریح کرد: دوران تثبیت نظام و توسعه فرا رسیده است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی گفتمان مختلفی را پشت سر گذاشته است خاطر نشان کرد: در حال حاضر  استراتژی  وحدت و انسجام بین احزاب و جریان های سیاسی اتفاق افتاده است.

رضا زاده افزود: در انتخابات مشارکت همه جریان ها و حضور آنها وجود دارد و این‌ انسجام در چهار چوب منافع ملی موثر است.

این مسئول با بیان اینکه قدرت ملی کشور به درجه ای رسیده که هیچ قدرتی طمع حمله به آن را نخواهد داشت گفت: مشارکت مردم  موجب افزایش قدرت سیاسی ایران می شود.

وی میانگین‌مشارکت در ۳۴ انتخابات گذشته  را ۶۶ و ۷ دهم درصد برشمرد و افزود: این میزان مشارکت در دنیا بسیار چشمگیر است که سبب افزایش قدرت نرم  سیاسی می شود.

پیش بینی شرکت ۴۰ میلیون نفر در انتخابات

رضا زاده آمار مشارکت مردمی را در انتخابات ریاست جمهوری در  سنوات گذشته ۶۰ و ۴۸ صدم  درصد و مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را  ۵۶ و ۷  دهم درصد و انتخابات شوراها  را ۶۰ و ۴۶ صدم درصد عنوان کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: نگران مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو نیستیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم ۴۰ میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند و با مشارکت ۷۰ درصدی مواجه هستیم. اظهار کرد: جریانات مهم سیاسی کشور برای رقابت تمام قد به صحنه خواهند امد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور  همزمانی دو انتخابات محلی و ملی را در مشارکت‌ موثر دانست و افزود: فضای مجازی در آگاهی بخشی مردم  بسیار تاثیرگذار است و ابزار آگاهی بخشی مردم یکی از پارامترهای حضور حداکثری است.

این مسئول اظهار کرد: دو قطبی کردن جامعه به فقیر، غنی، انقلاب و ضد انقلاب نامناسب است.

رضازاده به فرمایشات رهبری اشاره کرد و افزود: سیاه نمایی ها و تهمت امری ناپسند است و موجب کاهش مشارکت مردم و دلسردی آنها می شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم و احزاب کمک کنند مشارکت به سمت صندوق های خلوت پیش برود اظهار کرد: اختلاف دستندرکاران در مشارکت مردم نقش منفی دارد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: اجازه ندهیم فضای کشور به صورت امنیتی دوقطبی شود بلکه کشور ما نیاز به وحدت و تعامل دارد و ثبات سیاسی در اوج امنیت قرار دارد.

دبیر کمیسیون‌ماده احزاب با اشاره به اینکه از جهت ثبات سیاسی هم اوضاع مناسبی داریم، افزود: ۱۲هزار سخنرانی در این دولت داشتیم که یک‌هزار و  ۴۰۰ مورد در محیط دانشگاه‌ها بود که تنها یک درصد لغو شد و با لغو یک سخنرانی هم موافق نبودیم، چهار درصد طوری بود که مدعو به دلیل موانع طبیعی یا شخصی نتوانست حضور کند، یک درصد سخنرانی‌ها بدون هماهنگی بود.

رضازاده با اعلام اینکه ۹۴ درصد سخنرانی‌ها سیاسی در کشور برگزار شد، گفت: سالانه اجازه ۵۰ تجمع و راهپیمایی داده شده است.