مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری مازندران اعلام کرد

مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری مازندران از رشد ۴ درصدی مشارکت داوطلبان انتخابات شورا در مازندران خبر داد.

به گزارش  ونگ وا، جعفر قمی اویلی صبح جمعه در جلسه هم اندیشی احزاب و رسانه ها برای ایجاد نشاط و مشارکت حداکثری مردم مازندران اظهار کرد: مردم مازندران رتبه اول را در مشارکت عمومی دارا هستند.

وی مشارکت مازنی ها در انتخابات ریاست جمهوری سال نود و دو را ۹۳ درصد و در انتخابات نمایندگان مجلس در سال ۹۴ را ۷۵ درصد برشمرد و افزود: مازندران تقریباً جزء استان‌های رده اول کشور بوده است.

 قمی اویلی با اشاره به اینکه مازندران جزو استان های پیشتاز در تشکیل ستاد سرشماری نفوس و مسکن در دوره های گذشته بوده است تصریح کرد: مشارکت کاندیداها در ثبت نام شورای شهر نسبت به دوره قبل نیز، حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

 مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری مازندران با اشاره به اینکه ثبت نام و حضور پررنگ بانوان مازندرانی در انتخابات شوراها بسیار ارزشمند است خاطر نشان کرد: در این مشارکت، بانوان استان با ۲۲ درصد، افراد با تحصیلات عالی فوق لیسانس و دکترا به صورت میانگین با ۷۸ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

قمی اویلی اظهار کرد: در استان مازندران ۴۲ حزب و گروه سیاسی در قالب ۵۵ دفتر در شهرستان‌ها مجوز فعالیت گرفته‌اند، که می توانند مشارکت حداکثری را در این انتخابات رقم بزنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برخی از این گروه‌ها و احزاب فعال بوده و مابقی به‌صورت نیمه‌فعال و از هر گروه‌ سیاسی از جمله اصول‌گرا، اعتدال و اصلاح‌طلب هستند.

مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری مازندران برپایی جلسه هم اندیشی احزاب و رسانه ها را عاملی برای ایجاد نشاط و مشارکت سیاسی و حداکثری در راستای تحقق منویات رهبری و دوام و قوام پایه‌های نظام مردم سالاری دینی ایران برشمرد و افزود: این برنامه در تمامی استان ها تدارک دیده شده است، چرا که افزایش مشارکت سیاسی منجر به افزایش قدرت و امنیت پایدار در نظام ما خواهد شد.

قمی اویلی در پایان با اشاره به اینکه نشست احزاب فرصتی برای دستیابی به تصمیم واحد برای توسعه استان است گفت: احزاب و رسانه ها زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشند.