معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران:

معاون آموزشی اداره ی کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه وجود دانشگاه های علمی و کاربردی در واقع تلفیق کردن تجربه با دانش است افزود: این امر نیازمند ساختار سازی است تا بتوان با تکیه بر افزایش توانایی افراد ایجاد اشتغال کرد.

اساس کار جامعه ی دانایی محور علم،اخلاق و ارزش است

به گزارش ونگ وا، اسفندیار نظری -معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران- در همایش تجلیل از مقام معلم با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ۱۲ اردیبهشت مصادف با سالگرد شهادت استاد مطهری و به نام روز معلم نامگذاری شده است.

وی گفت:ما در جامعه ای به سر می بریم که دانایی محور است ؛اساس کار جامعه ی دانایی محور علم،اخلاق و ارزش است.

 ارتقای تکنولوژی رسالت ما در دنیای امروز است

نظری با بیان اینکه رسالت ما در دنیای امروز تلاش در راستای ارتقای تکنولوژی است افزود: دانشمندان قرن ۲۱ را قرن سواد و تکنولوژی نامیده‌ اند و این مطلب موید‌ میزان اهمیت دانایی است.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش سواد خواندن و نوشتن را یکی از جزئی ترین الزامات قرن ۲۱ دانست و گفت: اما برای اینکه مارا به عنوان یک فرد با سواد بشناسند، باید سواد عاطفی، کامپیوتری، و علمی خود را ارتقا بخشیم تا از جامعه به عنوان با سواد نام ببرند.

وی مهم ترین مسئله آموزش و پرورش را تعلیم و تربیت دانست و گفت: هنر معلمان و اساتید این است که از انسان خام، مستعد و سالم فردی مبتکر، خلاق و نوآور ساخته و وارد عرصه ی اجتماع می کنند.

 افزایش توان مهارتی افراد جویای کار باعث ایجاد اشتغال و کارآفرینی می شود

 این مسئول با بیان اینکه وجود دانشگاه های علمی و کاربردی در واقع تلفیق کردن تجربه با دانش است افزود: این نیازمند ساختار سازی است تا بتوان با تکیه بر افزایش توانایی افراد ایجاد اشتغال کرد.

 نظری گفت: در کشور بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار داریم که بیشترین بیکاران کشور تحصیل کرده هستند؛ دلیلش هم این است که هیچ وقت دانشگاه و بازار کار از هم سوال نکردند که نیاز امروز جامعه چیست.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: امروزه دانشگاه های علمی و کاربردی و مدارس کاردانش در راستای آموزش های فنی و مهارتی به کمک آموزش و پرورش آمده اند تا بتوان با تلفیق این دو سازمان اشتغال ایجاد کرد.

نظری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در راستای شعار سال اظهار داشت: با کمک دانشگاه های علمی و‌کاربردی تلاش می کنیم تا دانش آموختگان در زمینه های تخصصی توانمند شوند و بتوانند با تخصص کاربردی اقدام به اشتغال کنند.

کسب فضائل اخلاقی مهم ترین موضوعات مورد بحث در دانشگاه ها است

در ادامه این مراسم اکرم السادات مهربخش مدیر مرکز آموزش علمی-کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک مازندران گفت: کسب فضائل اخلاقی و رشد معنوی بعنوان یکی از مهم ترین موضوعات مورد بحث در دانشگاه ها است.
وی در همایش تجلیل از مقام معلم اظهار داشت: شغل معلمی فقط بر این نیست که معلم در کلاس درس حضور یابد و تدریس کند بلکه معلم بعنوان یک عنصر تاثیرگذار در جامعه هویت الگوپذیری دارد.

مهربخش با بیان اینکه دانشجویان تنها از اساتید خود علم نمی آموزند تصریح کرد: کسب فضائل اخلاقی و رشد معنوی بعنوان یکی از مهم ترین موضوعات مورد بحث در دانشگاه ها است.

مدیر مرکز آموزش علمی-کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک مازندران گفت: اگر دانشجو همراه با تخصص، متعهد شود این مسیر به سمت تکامل پیش خواهد رفت و به شکل گیری مدینه فاضله کمک خواهد کرد.

خبرنگار:طاهره نوری