عضو شورای شهر ساری گفت: عدم تعامل همه اعضا با هم ضعف شورای چهارم شهر ساری بود و بنظرم ما در کار گروهی آنچنان که توان داشتیم موفق نبودیم.

به گزارش ونگ وا، سید محمد جعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دوره چهارم انتخابات شورا بدون پشتوانه سیاسی و تنها با پشتوانه اجتماعی وارد عرصه انتخابات شورای اسلامی شهر ساری شدم.

وی با اشاره به اینکه مردمی بودن و دفاع از حقوق شهروندی سبب تثبیت من در جایگاه شورایی شد، افزود: در چهار سال اخیر به‌صورت تخصصی و بدون حاشیه کار کردم و پیگیر مطالبات مردمی در صحن شورای شهر ساری بودم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه مشروعیت حضورم در شورای شهر به‌واسطه رأی مردم صورت گرفت، گفت: با رعایت ادب و احترام باید پاسخگوی مردم باشم.

جعفری با بیان اینکه در روزهای پنج‌شنبه بیشترین مراجعه‌کننده را در شورای شهر دارم، ادامه داد: یک سال اخیر بدون هیچ تبلیغ به فعالیت شورایی ادامه دادم اما مردم آگاهانه نمایندگان خود را در پارلمان شهری رصد می‌کنند به عملکرد اعضای شورا اشراف دارند.

این مسئول با تأکید براینکه برای حضور در شورای شهر نگاه پوپولیستی ندارد، تصریح کرد: شورای شهر نیازمند افراد متخصص، کاردان، متواضع و متعهد است.

وی افزود: برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر ساری با شعار تعهد و تجربه سال قبل وارد این عرصه از خدمت‌گذاری شدم.

فربه شدن شهرداری ساری سبب ناکارآمدی می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر ساری سختی و حساس بودن کار در شورا را در حال حاضر دفاع از دستاورد‌های دوره قبل دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهای مثبت و منفی انجام شد اما فعالیت‌های این دوره از تیم مدیریت شهری سبب شد تا سطح توقعات مردم ارتقا یابد.

این مسئول مهم‌ترین راه برای توسعه شهر را افزایش سطح توقعات شهروندان دانست و ادامه داد: در دوره چهارم شورای شهر ساری اتفاقات خوبی صورت گرفت از نظر کمی عملکرد عمرانی در مقایسه با قبل نیست.

جعفری اجرای ۴۵۰ پروژه و اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی برای شهرداری ساری اتفاق تازه‌‌ای دانست که با دوره‌های قبل تفاوت دارد، گفت: فعالیت تیم مدیریت شهری در مرکز مازندران در مسائل فرهنگی هم اقدامات قابل توجهی داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری، نکات منفی شورای چهارم در ساری را عدم تعامل همه اعضا در این دوره دانست و افزود: اگر به هر کدام از اعضای شورای شهر امتیاز مدیریتی دهیم آن عدد قطعاً برآیند آنان در شورا است و نشان می‌دهد که در کارگروهی به اندازه توان موفق نبودیم.

وی با بیان اینکه همچنان کشور در حال تمرین کار گروهی است و در دوره‌های بعد قطعاً وضعیت کار شورایی بهتر می‌شود، گفت: برخی از افراد منافع‌شان در این است که اتحاد شورا را از هم بپاشند و زمینه‌ساز تفرقه شوند.

جعفری بیان کرد: در کمیسیون‌های تخصصی و پروژه‌ها تا حد قابل قبولی اتحاد بود و شهرداری هم به اجرای پروژه‌ها پرداخت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شورای شهر ارزش این را دارد که برخی افراد برای در اختیار گرفتن کرسی پارلمان شهری میلیاردی هزینه می‌کنند، افزود: شورای شهر دارای ظرفیت ویژه‌ای برای استفاده از رانت و بهره‌برداری اقتصادی است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: اگر فردی نیت منفعت‌طلبانه داشته باشد برای رفتن به شورای شهر هزینه میلیاردی هم می‌کند.

جعفری با اشاره به اینکه تمام اسناد هزینه‌ای دوره قبل برای تبلیغات انتخاباتی موجود است، اظهار کرد: با کمترین هزینه تبلیغات بیشترین بهره‌برداری از فرصت شد و توانستم به شورای شهر ساری راه پیدا کنم.

وی درباره تحمیل نیروی انسانی در شهرداری ساری گفت: فربه شدن شهرداری ساری سبب ناکارآمدی می‌شود این در حالی است که شورای چهارم فربه تحویل گرفت و در این مدت هم نیروهای زیادی وارد بدنه شهرداری شدند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری معرفی نیرو به شهرداری از جانب خود را کمتر از انگشتان دست دانست و افزود: تاکنون نیرو و یا بار مالی به شهرداری تحمیل نکرده‌ام.

این مسئول با بیان اینکه شورای شهر باید گفتمان مردم را پیاده‌سازی کند، خاطرنشان کرد: شورای شهر به‌عنوان نمایندگان مردم باید بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشد تا از مسیر تعیین‌شده عدول نکند.

افتتاح ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه شهرداری ساری در نیمه‌شعبان امسال 

جعفری برایند کار شهردار ساری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: نواقصی هم در کار شهرداری ساری وجود دارد و این در همه شهرداری‌ها دیده می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با تائید براینکه تخلفاتی در شهرداری دیده شد، بیان کرد: با توجه به گستردگی نیرو، معاونت‌های مختلف و سازمان‌های متعدد، تخلفات قابل پیش‌بینی است باید به‌عنوان ناظران عملکرد شهرداری رصد شود.

وی با اعلام اینکه برای نیمه‌شعبان امسال ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه توسط شهرداری ساری افتتاح می‌شود، اظهار کرد: تخلفات در شهرداری‌ها وجود دارد این نیست که مدعی باشیم این تخلفات مالی و … فقط در شهرداری ساری دیده نمی‌شود.

جعفری ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی را بخشی از فعالیت زیباسازی در سیمای شهری دانست و گفت: وقتی در کمیسیون زیباسازی شورای اسلامی شهر ساری فعال بودم ساماندهی تابلوهای شهری را انجام دادم و بعد از آن به مدت دو سال مغفول ماند و طرح جامع هم در شورای شهر رأی نیاورد.

وی با اشاره به اینکه همچنان در سیمای شهری مشکل داریم گفت: نبود رسانه‌ها در صحن علنی شورا برای این نهاد مردمی مشکل‌آفرین است.

گردشگری صنعتی برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغال

عضو شورای اسلامی شهر ساری به بالا بودن هزینه در شهرداری مرکز مازندران اشاره کرد و افزود: برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی شهرداری ساری باید در هزینه‌ها دقت نظر داشته باشد.

این مسئول با اعلام اینکه تیم مدیریت شهری مرکز مازندران را به سمت گردشگری هدایت کرد، تصریح کرد: زیرساخت گردشگری در منطقه مازندران فراهم است.

جعفری اظهار کرد: اگر هویت شهر ساری مشخص شود برای توسعه شهری برنامه‌ریزی می‌شود و در راستای توسعه گردشگری سرمایه‌گذار دعوت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس هویت شهر ساری باید درآمد پایدار تعریف شود، افزود: گردشگری مهم‌ترین صنعتی است که می‌تواند درآمد پایدار و اشتغال ایجاد کند.

جعفری با بیان اینکه شورای شهر باید شورای شهر باشد نه شورای شهرداری گفت: البته نگاه مدیریت سطح کلان کشور این است که حدود وظایف قانونی در شورای شهر تغییر کند لازم است اختیارات شورا در حد کل شهر و همه دستگاه‌های خدمات‌رسان باشد.

وی در پاسخ به پرسشی که آیا فکر نمی کنید سازمان تخصصی جداگانه ای تحت عنوان سازمان جذب سرمایه گذاری در ساری لازم است اظهار کرد:  در شورا مصوب کردیم سازمان تخصصی سرمایه گذاری داشته باشیم. منتظر مجوز وزارت کشور هستیم.