عضو هیات علمی دانشگاه مازندران مطرح کرد

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران گفت: شاخص سرمایه گذاری بین الملل در دولت روحانی بهبود قابل توجهی یافته است.  این موضوع می تواند در وضعیت اجتماعی ایران در سازمان بین المللی موثر باشد.

به گزارش ونگ وا، دکتر علی کریمی مله در نشست حامیان رسانه ای دولت تدبیر و امید مازندران توانمندی ها، کاراکترها و خصایل کاندیدا و محیط سیاسی جریان انتخابات را از نکات مهم در انتخابات پیش رو دانست و افزود: در این دوره انتخابات باید متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شود.تنزل رقابت با کنکاش در کارنامه های شخصی افراد 

وی با بیان اینکه دلایل رای دادن به روحانی مستند به گزاره هایی باشد که برای عامه مردم ومخاطبان اغناکننده باشد. خاطر نشان کرد: پرداختن به کارنامه های شخصی افراد سطح رقابت را تنزل می دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه رقابت اصلی بین دو گفتمان جدی است که با تنوع افراد مواجه هستیم. تصریح کرد: گفتمان اعتدال و میانه روی که تدبیر را نمایندگی می کند و روحانی پیش قراول این گفتمان است و دیگری گفتمان تندروی که با عقلانیت فاصله دارد و رادیکالیسم را همراه دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، به الزاماتی که جامعه با آن مواجه است اشاره کرد و افزود: رای دادن به گفتمان اعتدال از ضرورت چند جانبه برخوردار است.

فساد ستیزی از ارکان مهم دولت و حکمرانی شایسته است

کریمی مله نهادینه شدن و فراگیر بودن اصل شفافیت را از نشانه های توسعه یافتگی بر شمرد و گفت: فساد ستیزی از ارکان مهم کارآمدی دولت و حکمرانی شایسته است و سرعت مقابله با فساد و سیاست های فساد زدایی در جامعه متناسب با انتظارات شهروندان ارزیابی نمی شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب به بهترین رتبه ایران در سال ۲۰۰۵ یعنی آخرین سال مدیریت دولت اصلاحات اشاره کرد و گفت: بدترین رتبه کشورمان به سال ۲۰۱۰، همان سال اوج دلباختگی اصولگرایان به رئیس دولت نهم تعلق دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: روند نزولی رتبه جهانی ایران نشان می دهد دولت روحانی توانست در طی چهار سال ۱۳ واحد رتبه ایران را بهبود بخشد.

این کارشناس مسائل سیاسی، تصریح کرد: شاخص سرمایه گذاری بین الملل در دولت روحانی بهبود قابل توجهی یافته است. این موضوع می تواند در وضعیت اجتماعی ایران در سازمان بین المللی موثر باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در ادامه افزود: بر اساس آمارهای بین المللی، شاخص های کیفیت زنذگی ازسال  ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶  حدود سیزده رتبه بهبود یافته است.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه سیاستهای خوبی در مناطق مرزی اعمال شده و وضعیت ناامنی به امنیت قابل قبولی تغییر یافته است، اظهار کرد: در سیاست خارجی نیز وضعیت تحریم و روابط غیر مسالمت آمیز به وضعیت عادی رسیده و ایران پس از برجام حضور قابل توجهی در جهان پیدا کرده است.

کریمی مله ، اظهار کرد: جامعه نیازمند دولتی است که بتواند توان های کارشناسی جامعه را تجمیع کند که تندروهای جامعه نمی توانند در مقابل برون رفت چنین مشکلاتی کارایی داشته باشند.

مختصات محیط منطقه ای پرتنش و ستیزه جو مشهون از فرقه های مذهبی و دینی است

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به اهمیت مولفه های کیفیت زندگی، اشاره کرد و گفت: کنترل خرید مردم، نسبت درآمد ماهانه به قدرت خرید، وضعیت ماندگاری در ترافیک، وضعیت ایمنی و سلامت از شاخص های برتر در کیفیت زندگی است.

کریمی مله تصریح کرد: روحانی توانست مهم ترین اهداف سیاسی اش که آرامش، ثبات و استواری درزندگی  بوده است را به ارمغان بیاورد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی با پایبندی به اصل تعامل سازنده و تنش زدایی توانست وضعیت تحریم و روابط غیر مسالمت آمیز را به وضعیت نرمال برگرداند و این مسائل ضرورت رای دادن به روحانی را دو چندان می کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم دلایلی برای رأی دادن به آقای روحانی باشد باید برای عامه مردم اقناع کننده باشد، خاطر نشان کرد: معتقدم در هر انتخاباتی باید به دو نکته توجه کنیم یکی ویژگی های نامزدها و کاراکترهای شخصی آنها و دیگری قابلیتهای اکتسابی آنها و از آن مهمتر محیط سیاسی که در آن جریان پیدا می کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه جامعه ما بر روی بستری از مسائل و مشکلات بسیار سخت پذیر قرار گرفته و نیازمند دولتی از ظرفیت ها و طیف های مختلف برای راه برون رفت و غلبه بر مسائل است اظهار کرد: مختصات محیط منطقه ای پرتنش و ستیزه جو مشهون از فرقه های مذهبی و دینی است و زمینه انتقال این تنش به داخل وجود دارد.

کریمی مله در پاسخ به پرسش دولت تا چه اندازه به وعده های خود عمل کرد و با توجه به همسو شدن دولت با مجلس چه مشکلی وجود دارد تصریح کرد: اگر فکر کنیم با جابه جایی افراد و پرسنل در مسئولیت های مختلف مشکل کشور حل می شود نگاه واقع بینانه ای نیست. اما همسویی دولت و مجلس می تواند کارگشا باشد. بحران کم آبی قاچاق، اقتصاد دولت سایه و پنهان، زیر زمینی، تنش های آبی که در کشور داریم،  حاشیه نشینی و اعتیاد بیش از کارگزار به سیاست گذاری های مناسب دارد که مجلس کنونی همراهی مناسب داشته باشد.

دولت در بخشی از برنامه های خود بازنگری خواهد کرد. دولت رای اعتماد به وزرا است. دولت ها در دور اول بیشتر سیاستِ اتمام دهی به پروژه های دولت قبل را در دستور کار داشته و کمتر فرصت ریل گذاری دارند. همکاری دولت و مجلس فقط برای انتخاب مدیران یا رای اعتماد به وزرا نیست بلکه در بسیاری از مسائل اجتماعی و سیاسی ما نیازمند به این همکاری هستیم. برآوردها این است که دولت به سمت جوانگرایی و استفاده از بیشتر ظرفیت های گروه های سیاسی می رود.

اضافه کردن نظر