مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت که در دولت تدبیر و امید سرانه بیمه درمانی روستاییان در این استان در مقایسه با دولت گذشته بیش از پنج برابر شد.

دکتر رسول ظفرمند روز شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : میانگین سرانه بیمه روستاییان در دولت گذشته ۲۱۰ هزار ریال بود که این رقم در دولت تدبیر و امید به یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال رسید.
وی اضافه کرد : با افزایش سرانه بیمه درمانی روستاییان در دولت تدبیر و امید حدود ۹۷ درصد از هزینه درمان روستاییان و حتی شهرنشینان نیز از سوی دولت به بیمارستان ها پرداخت می شود.
به گفته وی دولت با وجود محدودیت های مالی به تمام تعهداتش در زمینه بیمه همگانی عمل کرده و مشکلی برای پرداخت دستمزد پزشکان طرف قرارداد وجود ندارد.
* چتر بیمه ای برای ۲۷۰ هزار مازندرانی بدون دفترچه بیمه
مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت که در دولت یازدهم حدود ۲۷۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و شهری که هیچگونه خدمات بیمه ای نداشتند، برای نخستین بار تحت پوشش بیمه رایگان همگانی قرار گرفتند.
ظفرمند اظهارداشت : در مجموع دولت در ۲ سال گذشته (۹۴ و ۹۵) که این طرح شروع شد، برای هزینه درمانی این بیمه شدگان حدود یک هزار و۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت اختصاص داده شد.
به گفته وی دولت یازدهم با اجرای طرح بیمه سلامت حدود ۹۷ درصد از هزینه درمانی خانوارهای تحت پوشش را در درمان سرپایی و بیمارستانی پرداخت می کند.
وی اضافه کرد : در برخی مواقع دولت برای یک بیمار شهری و روستایی تحت پوشش بیمه سلامت این استان تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال هزینه درمانی به مراکز بیمارستانی و درمانی پرداخت کرد.
ظفر مند افزود : این درحالیست که دردولت گذشته بیش از ۵۰ درصد هزینه درمانی باید از سوی بیمار پرداخت می شد و امروز این هزینه ها به طور کامل از محل اعتبار دولتی تامین می شود.
وی طرح پزشک خانواده را یکی از مهمترین برنامه دولت یازدهم در مازندران اعلام کرد و افزود : با اجرای این طرح تمام خانوارهای شهری، روستایی و عشایری زیر نظر پزشکان قرار گرفتند و ماهانه به صورت رایگان بیماران را ویزیت می کنند.
مازندران ۳ میلیون و ۲۸۶ هزار نفر جمعیت دارد که طبق آمار ۱۰۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه های مختلف هستند و از این میزان ۵۲ درصد از این جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.