جشن میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر با عنوان تپش همراه با اجرای برنامه های شاد و استقبال کم نظیر شهروندان و به همت و تلاش شهرداری و شورای شهر ساری در ورزشگاه متقی برگزار شد.

ونگ وا سرویس اجتماعی، فاطمه نوری: این جشن که با حضور مهمانان کشوری از جمله محمد نهاوندیان مسئول دفتر نهاد ریاست جمهوری، صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یوسف نژاد نماینده مردم ساری و عضو هیئت رئیسه مجلس، اعضای شورای شهر ساری و مدیران شهری برگزار شد با اجرای برنامه های موسیقی، نورافشانی و کنسرت ساعاتی مفرح برای جمعیت حداکثری و شرکت کننده در این جشن فراهم کرد.

به گزارش ونگ وا، همزمان با ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر مردم شهر ساری مرکز دیار علویان به دعوت شهرداری ساری برای شرکت در جشن تپش یا علی گفتند و با حضور خاطره انگیز و شورآفرین خود بار دیگر ارادت و محبتشان را به ولایت، اهل بیت و مولایشان نشان دادند و با حضور حداکثری خود از اقدامات جهادی مهدی عبوری شهردار ساری قدردانی کردند.

استقبال کاربران مجازی از جشن تپش

جشن تپش برای اولین بار از طریق فضای مجازی به صورت مستقیم پخش شد و با استقبال زیاد کاربران مواجه شد.

این جشن با حضور هنرمندان برجسته کشوری از جمله بهنوش بختیاری، امیر حسین رستمی، بیژن بنفشه خواه و با اجرای کنسرت بهنام صفوی همراه بود.

در حاشیه برگزاری این جشن با چند تن از شهروندان ساروی گفتگویی داشتیم و نظر آنها را در این باره پرسیدیم.

به عینه شاهد اقدامات جهادگونه شهرداری هستیم

نیما زمانی دوست، یکی از جوانان شهر ساری در گفتگو با ما ضمن قدردانی از خدمات شهردار ساری اظهار کرد: برای جوانان مناطق محروم شهر ساری برگزاری این جشن خیلی نشاط آفرین است و حضور آنها به همراه دوستان و خانواده لحظات خوبی را برایشان رقم می زند.

وی افزود: من که در منطقه محروم اتحاد زندگی می کنم به عینه شاهد اقدامات جهادگونه شهرداری هستم که نمونه آن احداث زیر گذر اتحاد است.

نقش مهم جشن ها در شادابی و نشاط جامعه

فاطمه عبدی بانوی خانه دار شهر ساری به همراه خانواده و فرزندانش در این جشن شرکت کرده بود ضمن سپاس از توجه شهردار ساری به اقدامات فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: برگزاری اینگونه جشن ها نقش مهمی در شادابی و نشاط جامعه دارد و در کاهش افسردگی های روحی روانی موثر است.

عبدی ادامه داد: ما از اقدامات شهرداری ساری برای توجه به ورزش بانوان و احداث پارک ویژه بانوان نیز کمال تشکر را داریم.

شهرداری ساری در مناسبتهای ملی و مذهبی ورود خوبی داشته است

احمدی بابایی یکی دیگر از شهروندان ساروی گفت: اقداماتی که در دوره مدیریت عبوری انجام شده بسیار چشمگیر بوده است.
وی خاطر نشان کرد: اجرای پروژه های عمرانی به همت شهرداری در حل معضلات ترافیک شهری که سالها شهروندان ساری را رنج می داد بسیار قابل تحسین است.

بابایی در ادامه اظهار کرد: به عنوان نمونه می توان از احداث زیر گذر میدان فرح آباد و ایجاد میدان کارگر در تقاطع شهبند نام برد که در روانسازی ترافیک شهری بسیار موثر بودند.

این شهروند ساروی که به اتفاق خانواده و فرزندان در جشن تپش حضور داشت با ابراز خرسندی از اقدامات فرهنگی افزود: شهرداری ساری در مناسبتهای ملی و مذهبی ورود خوبی داشته و علاوه بر ایجاد نشاط در گسترش فضیلت های اخلاقی احترام به پدر و مادر فرهنگ سازی خوبی داشته است.

جشن تپش فرصت خوبی برای دور همی شهروندان بود

محمد حسنی کارمند یکی از ادارات دولتی و شاهد این جشن به ما گفت: جشن بزرگ تپش فرصت خوبی را برای دورهمی شهروندان فراهم کرده این همراهی مشارکت شهروندان را با مدیریت شهری افزایش می دهد.

حسنی در ادامه تاکید کرد: باید از ظرفیت این جشن ها برای انتقال پیام در زمینه آموزشهای شهروندی استفاده بهینه شود. به عنوان نمونه می توان با اجرای تئاترهای شاد پیام هایی را در زمینه تفکیک زباله به شهروندان انتقال داد.

مردم رضایت کافی از اجرای جشن های شهرداری دارند

مریم زمانی دانشجوی رشته هنر در این جشن به ما گفت: این جشن با اجرای هنرمندان مطرح کشور صفا و صمیمیت خاصی داشته است. از شادی تماشاگران در می یابیم مردم رضایت کافی از این جشن ها دارند و استمرار اینگونه برنامه ها باعث نشاط و شادابی شهر خواهد شد.

این دانشجوی رشته هنر در ادامه اظهار کرد: عده ای از مردم هم ابراز کردن که این برنامه ها برای حال شهر خوب نیست بیشتر یک انتقام گیری سیاسی برای عده ای است و اگر قراره جشن باشد چرا شهردار اینگونه فضاسازی کرده و جشن را با گله و طعنه همراه کرده است.
در ادامه این مراسم مهدی عبوری شهردار ساری با اشاره به اینکه چرا عملگرایی باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: بارها رهبری فرمودند وظیفه اصلی که بر دوش مدیران است باید امیدآفرینی باشد.

وی اجرای عملگرایی و استمرار پروژه‌ها عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی را سبب رضایت شهروندان برشمرد و افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند این امیدآفرینی با جلسات، سخنرانی، همایش‌های بیهوده به سرانجام می‌رسد.

برای مردم و در کنار مردم بودن زیباتر است

فائزه نصرتی شهروند ساروی حاضر در جشن تپش با اشاره به اینکه سری جشن های شهرداری برای ایجاد نشاط بین مردم لازمه و نیازش در طول سالها احساس می شد  همیشه تصور بر این معطوف می شود که این جشن ها در بزنگاه هایی چون زمان انتخابات یا جایی که لازم باشد شورا یا شهرداری مطرح شوند یا صلاح هر دو به میان بیاید این جشن ها نیز هست گفت: از سویی تفکیک مردم و نور چشمی ها اعم از شورائیان معاونین و مدعوین ویژه و.. از جمعیت حاضر در برخی جشن ها همچون جشن تپش مشهود بود این شیوه برای یک مجموعه که داعیه عملگرایی تا پیشرفت را دارد از دید مردم عادی محل سواله  اما د رمجموع تداوم این جشن ها با هدف ایجاد نشاط در بین شهروندان و استفاده از هنرمندان بومی مرکز استان و بخش خای شش گانه یقینا در راستای ایجاد امید در بین جوانان و تولید و اشتغال خواهد بود.

ارتقا بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری در سال جاری

در ادامه این مراسم مهدی عبوری شهردار ساری با اشاره به اینکه چرا عملگرایی باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: بارها رهبری فرمودند وظیفه اصلی که بر دوش مدیران است باید امیدآفرینی باشد.

وی اجرای عملگرایی و استمرار پروژه‌ها عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی را سبب رضایت شهروندان برشمرد و افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند این امیدآفرینی با جلسات، سخنرانی، همایش‌های بیهوده به سرانجام می‌رسد.

عبوری در ادامه به امیدآفرینی و اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: اقدامات جهاد گونه یعنی کار، تلاش، و اجرای مستمر پروژه‌ها عمرانی است.

شهردار ساری از ارتقا بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری خبر داد و افزود: اگر اتفاقات ۵ ساله مدیریت شهری مرور شود خواهیم دید بودجه شهرداری ساری در سال ۹۱ قریب به ۷۹ میلیارد تومان بوده است.

این مسئول تصریح کرد: این ارتقا بودجه شهرداری یعنی همان حماسه اقتصادی است که مورد نظر رهبری قرار داد.

عبوری در ادامه گفت: این افزایش ۷۵۰ درصدی بودجه فشار به مردم نیست بلکه گرفتن حق و حقوق مردم از دستگاه‌های اجرایی است که تاکنون پرداخت نشده بود.

شهردار مرکز استان اظهار کرد: قریب به یک‌هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه شهری قرار داد بسته شد که نتیجه آن در سطح شهر دیده می شود.
وی به آب گرفتگی‌های معابر شهر ساری در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: شما باید ببنید، نمی‌خواهم از کوچه و پس کوچه‌های چمران، اتحاد، لسانی و ۲۲ بهمن صحبت کنم می‌خواهم از خیابان بلوار آزادی که در مقابل شهرداری قرار دارد و تا کمر آب می‌گرفت صحبت کنم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای قریب به ۴۰ کیلومتر کانال آب‌های سطحی با قرار داد ۱۵۰ میلیارد تومان می‌خواهد معضلات این بخش از شهر را بر طرف کند.

وی به وجود خیابان‌های خاکی در شهر ساری اشاره کرد و ادامه داد: در بخش آسفالت طرح بتن‌ریزی در سال ۶۶ و ۶۷ از دستور کار شهرداری خارج شد یعنی بعد از ۲۸ سال شهرداری به این خیابان‌ها سرزده است.

شهردار ساری تصریح کرد: کیلومترها پیاده‌رو سازی در خیابان‌های اصلی و فرعی صورت گرفت هر چند برخی مشکلات وجود دارد که پرسنل فنی برای جلب رضایت شهروندان باید به رفع آن بپردازند.

شهردار ساری معضلات ترافیکی را بخش دیگری از مشکلات مردم ساری در مرکز مازندران دانست و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری برای این موضوع اقدامات چشمگیری انجام دادند که با احداث خیابان‌های جدید، روگذر، زیر گذر، میادین و دوربرگردان‌های جدید اقدام به رفع این مشکل در مرکز مازندران کردند.

عبوری، به اتفاق موثر فاز اول ۳۰ متری مهیار به اندرخورا اشاره کرد و افزود: مردم به عینه می‌بینند و لمس می‌کنند که تعریض خیابان‌های پرتردد، مذهبی و تاریخی چگونه به درستی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ترافیک پل ذغال‌چال تا پایان پل تجن ساعت‌ها به طول می‌انجامید با افتتاح پل سردار نوری این معضل کاهش یافت، گفت: یادمان است در ترافیک بلوار کشاورز و کمربندی جنوبی چگونه در ترافیک می‌ماندیم و با ساخت پل ۱۲۰ روزه شهیدان رضایی این معضل حل شد.

بهره برداری از زیرگذر شهید کمالی منطقه ذغال چال و هولا در ماه رجب و شعبان

عبوری با اشاره به اینکه در ایام مبارک رجب و شعبان زیر گذرهایی با نام شهید کمالی در منطقه ذغال چال و هولا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، بیان کرد: همین احداث دوربرگردان‌ها به زعم برخی‌ها کاربزرگی نیست اما شما مردم شهر که دقیقه‌ها پشت ترافیک می‌ماندید باید شهادت دهید.

وی با بیان اینکه مردم ساری در خیابان‌ها منتسب به پیوندی، توکل و میرزا زمانی در پشت ترافیک قرار داشتند با ایجاد دوربرگردان داراب، میدان شهید فلاحی ایجاد شد این ترافیک کاهش یافت، خاطرنشان کرد: برای من رضایت مردم مهم است نه نظرات آبکی برخی از آقایان.

شهردار ساری از احداث دوربرگردان استاندارد بلوار کشاورز و امام رضا (ع) در دو ماه آینده خبر داد.
این مسئول با اشاره به اینکه شب نشینی در پارک ها و بوستان های شهری فرصت مناسبی است تا خانواده ها ساعاتی به همراه فرزندان در بوستان سرسبز بگذرانند گفت: باید آثار شب‌نشینی مردم در پارک‌های شهر مرور شود.

احداث ۱۵ پارک در مدت ۵ سال

این مسئول به سبزه میدانی که متعلق به قبل از انقلاب بود اشاره کرد و افزود: پارک مرحوم دامادی به دوران دفاع مقدس بر می‌گردد و در این مدت ۵ ساله ۱۵ پارک احداث شد که به ۱۳ پارک موجود در ساری اضافه شد.

عبوری به احداث پارک مادر در شمال شهر و پارک اتحاد در جنوب شهر ساری اشاره کرد و گفت: بوستان ولایت در قلب شهر قرار است که در ایام شادی ماه شعبان آب و جارو ‌شود و میزبان شما مردم غیور می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای فعالیت‌های عمرانی پارک چشم‌نواز ملل در حاشیه رودخانه تجن در کنار همه پارک‌های بزرگ با عزم مردم ساخته شد، تصریح کرد: باید نوید پارک ویژه بانوان در کشور را به بانوان شهر بدهم بگویم که همکاران ما در شهرداری در حال تجهیز این پارک هستند که خدمات کامل اجتماعی و تفریحی به بانوان ارائه می‌دهد.

شهردار ساری با اعلام اینکه می‌خواهم از جراحی در قلب شهر با شما شهروندان سخن بگویم، بیان کرد: روزهای اول ورود به شهرداری حتما یادتان است تعریض محوطه امام زاده یحیی و بعد از آن عقب‌نشینی میدان علامه ابن شهر آشوب ساروی در حال تبدیل شدن به نگین و نمادی در ساری است.

افتتاح میدان کارگر توسط کارگران شهر در ۱۱ اردیبهشت ماه

عبوری با تاکید براینکه مردم ساری با مشکل و معضل بیکاری مواجه هستند، افزود: دغدغه مقام معظم رهبری بیکاری جوانان است و این عملگرایی تا پیشرفت، یعنی تولید و اشتغال را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه مازندران بیشترین فارغ‌التحصیلان بیکار کشور را دارد، تصریح کرد: ما برای قصه پر غصه بیکاری در ساری برنامه داریم و می‌توانیم این معضل را با توسعه گردشگری حل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه احداث میدان کارگر در تقاطع شهبند و امیر مازندرانی در ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر توسط کارگران این شهر افتتاح می‌شود، اظهار کرد: همه این موارد بخشی از فعالیت‌های جریان بزرگ عملگرایی است که مد نظر رهبری قرار دارد.

شهردار ساری از نهاوندیان و وزیر ارشاد درخواست کرد تا سلام گرم مردم مرکز مازندران را به رئیس جمهور برسانند، گفت: حل معضل اشتغال در کشور و مازندران توسعه گردشگری است که لازم است این استان به عنوان قطب گردشگری اعلام شود.

وی به احداث فاز دوم پارک ملل به مساحت یک‌هزار هکتار در سال جاری و احداث پارک سکوتپه به وسعت یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار اشاره کرد و افزود: سنگ فرش کردن خیابان‌های شهر سبب رونق بازار و حل معضل بیکاری می‌شود.

عبوری به واژه تپش اشاره کرد و گفت: این عنوان خیلی‌ها را در کشور و شهر به فکر فرو برده است که تپش چیست منفی بافان فکرهای عجیب و غریبی به سر دارند مردم بدانید و سینه به سینه انتقال دهید مهدی عبوری از احدی، جریانی و یا گروهی در انتخابات شورای شهر حمایت نمی‌کند.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم کسی از نام عبوری جریان عملگرایی و مهر و صفای مردم سو استفاده کند.

عبوری با بیان اینکه در روزهای آینده کانکس‌های برای تحویل پسماند در سطح شهر قرار می گیرد، گفت: مردم باید در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند.

رضایت شهروندان از عملگرایی شهرداری ساری و استمرار پروژه های عمرانی

در مجموع شهروندان ساروی از اقدام و عمل گرایی شهرداری ساری و استمرار انجام پروژه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی کمال رضایت را دارند که موجب امیدآفرینی برای شهروندان ساروی شده است.