مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: در دولت یازدهم ۱۵هزارو ۵۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری گاز رسانی به روستاها و شهرهای مازندران انجام شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با سفر امروز سه شنبه رئیس جمهوری به مازندران طرح های گاز رسانی به ارزش ۵۰۱ میلیارد ریال در استان مازندران به بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
در این سفر با حضور مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران ، مردم ۱۸ روستای منطقه لفور شهرستان سوادکوه از نعمت گاز برخوردار شده و یک جایگاه سی ان جی در شهر رینه آمل نیز به بهره برداری رسید.
همچنین عملیات اجرایی ۱۸۵ طرح گاز رسانی به ۳۶۶روستای مناطق کوهستانی استان مازندران آغازشد.
سعید مومنی روز سه شنبه درآئین گاز رسانی به ۱۸ روستای بخش لفور شهرستان سواد کوه در روستای شالقد افزود: در حال حاضر علاوه بر اینکه ۹۹درصد مردم شهرهای مازندران از گاز طبیعی برخوردارند، ،گاز رسانی به یکهزارو ۸۸۰ روستای این استان نیز انجام شده است.
مومنی با بیان اینکه به برکت سفر رئیس جمهوری عملیات گاز رسانی به ۳۶۶روستا در قالب ۱۸۵طرح از امروز آغاز شده است، اظهار داشت: با تخصیص ۳۹۰میلیارد ریال اعتبار تا پایان امسال روستاهای کوهستانی هزار جریب نکا و بهشهر ، چهار دانگه و ۲ دانگه ساری ، ۲ هزارو ۳ هزار تنکابن و منطقه شیخ موسی بابل از نعمت گاز بهره مند می شوند.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران عملکرد دولت یازدهم در حوزه گازرسانی به روستاها را بی نظیر خواند و خاطر نشان کرد: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون حدود ۹ هزار روستا گاز دار شدند.
طبق آمار ۹۹ درصد از شهرها و حدود ۹۰ درصد از روستاهای استان مازندران گاز دارند و تا پایان سال ۹۷ طبق برنامه مصوب سفر رئیس جمهوری به این استان تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مازندران که ۶۵۰ روستا برآورد شده است از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
استان مازندران ۲۲ شهرستان ، سه هزار روستا و حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان مازندران ۴۳ طرح عمرانی، زیربنایی، کشاورزی، آموزشی، بهداشت و درمان، صنعتی و معدنی و ورزشی با اعتباری حدود ۳۳ هزار میلیارد ریال در استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن شروع می شود.