دهمین یادواره ۴۳۲ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار طوسی و شهدای مدافع حرم برگزار شد.

به گزارش  مهر، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب‌یزدی استاد حوزه علمیه شامگاه پنج شنبه در دهمین یادواره ۴۳۲ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار طوسی و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: انقلاب ما با خون شهدای این نظام به این درجه از قدرت و اقتدار رسیده است و پاسداشت یاد شهدا مهمترین وظیفه ما است.

این استاد حوزه علمیه افزود: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و ما باید شهدا را در همه حال حاضر در برابر خود ببینیم و در ادامه راه شهدا و عمل به وصایای انان ثابت قدم باتشیم.

ادیب یزدی ادامه داد: شهدا بن‌بست‌های تاریخ را شکستند و راه را باز کردند و اکنون ما در ادامه راه شهدا، مهمترین وظیفه نگهبانی از یاد و نام آنان و عمل به وصایای آنان را برعهده داریم.

وی از شهدای مازندران با عنوان شهدای بزرگ خط شکن نام برد که هرگاه سرداران جنگ در طول این دفاع مقدس به بن بست می رسیدند به سراغ رزمندگان مازندران آمده و این رزمندگان راه را برای آنان باز می کردند و دارای روحیه خستگی ناپذیر بودند.

ادیب یزدی ادامه داد: شهدای دفاع مقدس همچون شهدای بدر هستند که برای جنگ و نبرد با دشمن تشویق می شدند و شهدای مدافع حرم همچون شهدا احد هستند که علی رغم همه مشکلات و ناامنی های موجود و عدم تشویق به جنگ وارد جنگ شدند.

وی گفت: شهدای مدافع حرم با دفاع در سوریه در واقع مملکت ما را در برابر دشمن و هجوم و حمله دشمنان در امان نگه داشتند که اگر این ایثار شهدای مدافع حرم نبود؛ اکنون  باید در کرمانشاه و قزوین و شهرهای مختلف با داعش می‌جنگیدیم.

این استاد حوزه علیمه قم با بزرگداشت نام و یاد شهدا با تشکر از خانواده‌های شهدا و صبر و بربادری آنان در طول این مدت، گفت: خانواده‌های شهدا لحظات بزرگ  و عظیمی با شهدا داشتند و شما همسران شهدا باید بدانید که در عظمت شهادت شوهرانتان شریک هستند و اگر شهدا شهید  شدند و رفتند؛ شما شهید شدید و ماندید.

امام جمعه نکا هم در این مراسم شهدا را ناظر بر اعمال و رفتار ما دانست و از آنان بعنوان شاهدان حاضر و ناظر نام برد.

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی با تاکید بر ادامه راه شهدا گفت: همه ما در ادامه راه شهدا وظیفه حراست از ارزش ها و آرمانهای انقلاب را برعهده داریم و نباید برخی مشکلات بر این اراده و دفاع از ارزش ها خللی وارد کند.

فرماندار نکا: روز شهادت سردار شهید طوسی روز همه شهیدان شهرمان است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا، مهندس احمدی فرماندار شهرستان نکا، در یادواره سرداران و ۴۳۲ شهید سرافراز نکا به محوریت سردار شهید محمدحسن قاسمی طوسی بیان داشت: روز بزرگ ۱۸ فروردین که سالروز عروج ملکوتی بزرگ مرد آزاده این دیار از فرزندان برومند این آب و خاک که میهن اسلامی ما آزادگی و سرافرازی را مرهون رشادت او و دیگر شهدای این سرزمین است .

فرماندار نکا افزود: سردار سرلشکر محمد حسین قاسمی طوسی قائم مقام لشکر همیشه پیروز ویژه ۲۵ کربلا – که این لشکر و سپاه کربلا ی استان را به نام او و درایت و شجاعت او می شناسند

این مسول تصریح کرد: سردار طوسی که علمدار دلاور لشکر اسلام بود-روز شهادت او، روز همه شهیدان شهرمان است. روز ۴۳۲ شهید سرافرازی که جان دادند تا انقلاب و اسلام و کشور بماند.

مهندس احمدی با اشاره به روز نکا اظهار داشت: افتخار می کنم که روز عروج ملکوتی این شهید بزرگوار روز نکا نامیده شد، امید آن دارم که این نامگذاری و برنامه های مرتبط با شهیدان ما، ما را به اهداف مقدس و عالی شهیدان برساند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان عنوان داشت: جنگ تحمیلی سال ۶۷ به اتمام رسید، اما حقیقتاً مبارزه همچنان در جبهه های اقتصادی-جبهه فرهنگی-جبهه اجتماعی-جبهه سیاسی که هر کدامشان برای پیروزی نیاز به مجاهدت های فراوانی دارد. امیدواریم مردم عزیزمان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت امسال حماسه بزرگ دیگری را خلق کنند. که برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم افزوده شود ادامه دارد.

مهندس احمدی با اشاره به علمای برجسته این شهرستان از جمله حضرت آیت اله طبرسی،آیت اله محمدی لائینی- آیت اله لیموندهی و دیگر علمای گرانقدر این منطقه که چراغ هدایت و پرچمداران علم و فقاهت و ترویج دین در منطقه دانست.

فرماندار نکا با اشاره به شهدای مدافع حرم گفت: در آستانه سالگرد واقعه جانسوز خان طومان قرار داریم و شهادت دسته گلهای نازنین پاسداران جوان این شهرستان که نکای عزیزمان افتخار دارد، بالاترین آمار شهدای مدافع حرم را از آن خود کند تا سند افتخاری برای غیور مردان ماباشد. شهیدان فیروزآبادی-مشتاقی-سالخورده-کمالی و عشریه که هر کدام سرداری برای ما بودند.یاد و خاطره آنان را گرامی می داریم و به محضر ملت عزیز بویژه خانواده های معزز آنان عرض تبریک و تسلیت دارم.

مهندس احمدی افزود: به رسم وظیفه و ادب لازم میدانم به عنوان یک خدمتگزار از حضور یکایک حضار عزیز قدردانی نمایم. از برادران و خواهران بویژه خانواده های معظم شهدا، از خانواده سردار طوسی تا شهدای مدافع حرم و جانبازان و ایثارگران عزیز.

این مسول ادامه داد: از دست اندرکاران ستاد یادواره، از بسیجیان، هیات رزمندگان ، فرماندهی و پاسداران بزرگوار- از شهردار و روسای دستگاههای اداری و نهادها کمال تقدیر و تشکر را دارم.از ستاد نماز جمعه و بویژه از اشرافیت و عنایت امام جمعه صمیمانه قدردانی می کنم، قطعا این تلاش ها و همت ها مورد عنایت شهدا خواهد بود.انشاله که همه ما مشمول دعای خیر شهدا و امام شهدا قرار بگیریم.

فرماندار نکا در پایان گفت: امسال جمع ما غایب بزرگی دارد. ابوالشهدا حاج محمدعلی قاسمی طوسی پدر شهیدان طوسی که آرزوی علو درجات برای روح بزرگ آن فقیه سعید را از درگاه الهی مسئلت می کنم.