معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران خبر داد

ثبت بیش از ۲ میلیون نفر شب اقامت در روستاهای مازندران

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران گفت: ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۸۰۰ نفرشب اقامت در روستاهای مازندران به ثبت رسیده است.

به گزارش ونگ وا، مهران حسنی در دبیرخانه ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران، با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ۹۵ تاکنون ۱۰ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۴۴ نفرشب اقامت در مازندران ثبت شد، اظهار کرد: از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون تعداد بازدید نظارتی در سطح استان ۴ هزار و ۵۸۶ مورد بوده است که از این تعداد ۲۱۵ مورد تشویق و ۱۷۴ مورد تذکر داده شده است.

وی افزود: مصرف سوخت خودرو سی‌ان‌جی در مازندران ۱۰ هزار و ۸۴۰ کیلوگرم، مصرف بنزین معمولی و سوپر به ۱۰۰ هزار و ۴۵ هزار لیتر در طول خدمات سفر در استان رسیده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به تعداد بروشورهای توزیع شده در بین مسافران اشاره کرد و گفت: ۱۹۹ هزار و ۹۹۳ نسخه بروشور در بین مسافران توزیع شده است.

صدور ۱۴۳ اخطاریه بهداشتی

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون طی بازدید‌های انجام شده ۹ هزار و ۷۱۱ کیلوگرم غذای فاسد کشف و معدوم شده است، ادامه داد: بازدید از سطح شهر توسط بازرسان شهرداری‌ها ۲۰ هزار و ۲۶۲ مورد بوده است.

حسنی بیان کرد: از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون ۱۰ نفر فوت شده ناشی از تصادفات در استان ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۱۴۳ مورد اخطاریه بهداشتی صادره برای صنوف مختلف گزارش شده است. اظهار کرد: از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون از سوی کمیته بهداشت، درمان و محیط‌زیست ۳۸ مکان تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل شده است.