حدود سه میلیون گردشگر نوروزی مازندران تعطیلات ۲ هفته ای خود از ۲۶ اسفند سال ۹۵ تا ۱۲ فروردین ۹۶ را در روستاها اقامت کردند .

بر اساس تازه ترین آمار ستاد اجرائی خدمات سفر مازندران ، همچنین بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی مازندران هم در تعطیلات نوروزی جاری روستاگردی کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که تا پایان روز دوازدهم فروردین در مجموع ۱۱ میلیون و ۷۲۲هزار و ۸۷۹نفر شب اقامت مسافران نوروزی در استان ثبت شد .
دلاور بزرگ نیا افزود : ثبت این تعداد مسافر مربوط به ۲۶ اسفند پارسال تا پایان دوازدهم فروردین امسال است .
وی با اشاره به بارش برف و باران در دور نخست سفرهای نوروزی در مازندران و غافلگیری مسافران ، گفت : پیش بینی های مسئولان برای افزایش تعداد مسافران در نوروز امسال با توجه به آمار و ارقام اقامت های ثبت شده ، محقق می شود .
نوروز سال گذشته حدود ۱۲ میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندران ثبت شد .
مسئولان مازندران افزایش حدود ۱۰ درصدی سفر گردشگران نوروزی به استان را برای تعطیلات نوروزی جاری پیش بینی کرده بودند .
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران آمار اقامت مسافران نوروزی در این مدت در روستاهای استان را ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۸۰۰ نفر شب اعلام کرد .
وی بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی روستاهای مازندران به عنوان یکی از بسته های ویژه بازدیدهای مسافران نوروزی امسال برشمرد و افزود : ۲ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر روستاگردی را به عنوان فعالیت خود در این ایام انتخاب کردند .
بزرگ نیا گفت : در این مدت یک میلیون و ۷۶هزار و ۵۰۸ مسافر از طریق سیستم حمل و نقل عمومی مازندران جا به جا شدند .