بازدید ۱۰ هزار و ۴۲۵ نفر از موزه‌های مازندران

مدیر کل گردشگری مازندران از بازدید ۱۰ هزار و ۴۲۵ نفر از موزه‌های استان خبر داد.

به گزارش ونگ وا، دلاور بزرگ‌نیا بعد از ظهر امروز در ستاد خدمات سفر با اشاره به اینکه از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون ۹ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۹۴ نفرشب مسافر در مازندران اقامت داشتند، اظهار کرد: توسط کمیته اسکان، خدمات‌رسانی و امور رفاهی  ۴ هزار و ۲۴ مورد بازدید نظارتی بر صنوف مختلف و اقامتگاه‌های مسافری و پذیرایی در مازندران انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح خدمات سفر تا نهمین روز از سال جدید ۸۷ هزار و ۲۹۴ لیتر بنزین مصرف شده است. تصریح کرد: همچنین ۱۸ لیتر سی‌ان‌جی در مازندران به مصرف رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به نظارت مستمر از سوی کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست بر مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی، گفت: از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون از ۱۱ هزار و ۸۵۶ مکان بازدید شد که به ۱۴۳ نفر اخطاریه بهداشتی داده شد و ۳۷ مکان بهداشتی نیز تعطیل شد.

کشف بیش از ۸ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و معدوم شده

بزرگ نیا از کشف ۸ هزار و ۳۹۶  کیلوگرم مواد غذایی فاسد و معدوم شده در بازدیدهای انجام شده سطح شهرهای مازندران خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گدشگری مازندران به فعالیت‌های کمیته فرهنگی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۶۹ هزار و ۲۵۶ نفر زائر از اماکن مذهبی و متبرکه استان بازدید کردند.

این مسئول تعداد بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی استان، را ۹  هزار و ۳۷۶ نفر  بر شمرد و افزود: ۱۰ هزار و ۴۲۵ نفر از موزه‌های استان بازدید داشتند.

بزرگ‌نیا به فعالیت کمیته امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر مازندران اشاره کرد و بیان کرد: ۴۵۰ هزار و ۳۰۹ نفر به کمپ‌های جمعیت هلال احمر برای راهنمایی مراجعه کردند و این جمعیت ۳۰۹ مورد مأموریت انجام داد.

وی به تعداد مسافران جابجا شده برون و درون مازندران اشاره کرد و گفت: ۸۷۶ هزار و ۱۳۱ نفر توسط ۱۹۶ هزار و ۳۱۳ دستگاه خودرو جابجا شدند.

پذیرش یک هزار و ۴۹۱ تصادفی در مراکز اورژانس

این مسئول با اشاره به اینکه اورژانس ۱۱۵ به ۵ هزار و۶۱۶ نفر خدمات ارائه داده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۴۹۱ تصادفی در بیمارستان و مراکز درمانی اورژانس پذیرش شدند.

وی به تعداد فوتی ناشی از تصادف و تروما در بیمارستان‌های مازندران اشاره کرد و افزود: از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون پنج نفر فوتی ثبت شد.

بازدید بیش از ۹ هزار گردشگر از اماکن تاریخی مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۹ هزار و ۳۷۶ نفر از اماکن فرهنگی و تاریخی استان بازدید کردند، گفت: ۱۰ هزار و ۴۲۵ نفر از موزه‌های استان دیدن کردند.