از ابتدای طرح خدمات سفر صورت گرفت

اقامت بیش از ۲ میلیون نفر شب مسافر نوروزی در روستاهای مازندران

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از اقامت ۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۰۰ نفر شب اقامت از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون در روستاهای مازندران خبر داد.

به گزارش ونگ وا، علی نبیان در ستاد خدمات سفر مازندران با اعلام اینکه از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون ۲۷ هزار و ۷۰۰ تردد خودرو در جاده‌های مازندران ثبت شد، اظهار کرد: ۱۱ درصد تردد جاده‌ای خودرو سهم مازندران است که رتبه دوم کشوری را در این بخش کسب کرد. 

بومگردی اولویت اول گردشگری در مازندران

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد جمعیت مازندران در روستا ساکن هستند، تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه ستاد مرکزی اجرایی خدمات سفر بوم‌گردی اولویت اول گردشگری در مازندران قرار گرفت.

نبیان با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اعلام کرد: تاکنون اقامت ۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۰۰ نفر شب را از ابتدای طرح خدمات سفر در روستاهای مازندران شاهد بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

اقامت بیش از ۹ میلیون نفر شب مسافر در مازندران

وی از اقامت ۸۱۷ هزار و ۵۲۷ نفر شب تا نهم فروردین ماه در مازندران خبر داد و افزود: از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون ۹ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۲۶ نفر شب اقامت در کل استان به ثبت رسید.
معاون عمرانی استاندار مازندران در ادامه به رشد ۱۵ درصدی این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار توسط ۲۲ شهرستان از طریق کمیته‌های مختلف در سطح استان از مراکز مختلف احصا شد.

برپایی ۱۲ نمایشگاه صنایع دستی بومی در ایام نوروز

نبیان برپایی نمایشگاه صنایع دستی بومی و ملی در ایام نوروز را گامی در تحقق شعار سال و تقویت تولیدات بومی دانست و ادامه داد: امسال در ایام نوروز ۱۲ نمایشگاه صنایع دستی با عرضه محصولات ۲۰ استان شامل چهار نمایشگاه ملی و هشت نمایشگاه استانی در شهرهای مازندران برپا شد.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، اظهار کرد: سال گذشته ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش محصولات تولید داخلی در هشت نمایشگاه صنایع دستی ایام نوروز بود.

کاهش ۳۱ درصدی کشته شدگان تصادفات جاده ای

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون طبق آمار پزشکی قانونی با کاهش ۳۱ درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای مواجه بودیم.

نبیان در ادامه تصریح کرد: تلاش مجموعه مسئولان مازندرانی این است تا آرامش نسبی برای مسافران از شهرهای مختلف ایجاد شود.

نبیان به استقبال مسافران نوروزی از طرح فرهنگی شهرداری و تور رایگان ساری گردی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح مسافران می توانند از مراکز تاریخی و گردشگری در سطح شهر بازدید داشته باشند.