رئیس مرکز فوریت های پزشکی مازندران خبر داد

رئیس مرکز فوریت های پزشکی مازندران خبر داد

افزایش ۱۸ درصدی شمار زایمان نوروزی در مازندران

رئیس مرکز فوریت های پزشکی مازندران از افزایش ۱۸ درصدی شمار زایمان های نوروزی در مازندران خبر داد.

به گزارش ونگ وا، یحیی صالح طبری در جمع خبرنگاران ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران به نقش مهم اورژانس در رسیدگی به مصدوم و نجات جان مریض، اشاره کرد و افزود: هدف اصلی تیم اورژانس نجات جان بیماران در ساعات اولیه پس از حادثه است.

وی از عدم دوربین تصویری ابراز ناخرسندی کرد و گفت: در برخی مراکز به علت انسداد جاده با وجود دوربین تصویری می‌توانیم از پایگاه‌های دیگر کمک بگیریم تا مسیر نزدیک‌تر باشد.

صالح طبری با اشاره به اینکه فعالیت کمیته بهداشت و درمان از اواخر دی ماه، آغاز شده است اظهار کرد: با تشکیل جلسات درون سازمانی و برون سازمانی، بیمارستان‌ها بلوک‌بندی شدند تا تمام تخصص‌ها در بلوک ها موجود باشد.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تلاش داریم هیچ بلوکی بدون متخصص نباشد تصریح کرد: بدلیل حجم بالای مسافران، پزشک‌های اورژانس به چهار برابر افرایش یافته و تمام امکانات و تجهیزات به‌کار گرفته شده است.

رشد ۳۹ درصدی کشف مواد غذایی فاسد شده

طبری با اشاره به کارهای انجام شده در بخش بهداشت، درمان، دارو و غذا، گفت: مواد فاسد غذایی کشف شده رشد ۳۹ درصدی، سنجش کلر رشد ۳۱ درصدی، اکیپ بازرسی رشد ۱۶ درصدی، ویزیت پرشک عمومی تنها در مراکز بهداشت و درمان رشد ۵۸ درصدی، تعداد تزریقات رشد ۱۹ درصدی داشته و به‌خاطر نظارت بیشتر، اختیاریه‌های بهداشتی حدود ۷۸ درصد کاهش یافته است.

صالحی طبری با بیان اینکه ماموریت در ۱۱۵ با رشد ۴ درصدی از ۳ هزار ۱۵۸ به ۳ هزار ۲۹۴ ماموریت رسیده، تصریح کرد: تعداد ماموریت غیرتصادفی ۱۵ درصد و تصادفی سه درصد کاهش، داشته است.

وی در پایان اظهار کرد: تعداد معاینه اجساد در تصادفات ۴۲ درصد، غیرتصادفات ۳۱ درصد کاهش یافته و تعداد زایمان انجام شده نیز ۱۸ درصد رشد داشته است.

 

اضافه کردن نظر

 

اضافه کردن نظر