فرماندار نكا اعلام کرد

فرماندار نكا اعلام کرد

ثبت‌نام قطعی ۸۲۳ داوطلب انتخابات شوراها در نكا

فرماندار نکا گفت: تا پايان ساعت ۲۴ شب گذشته(يكشنبه‌شب ۶ فروردين ماه) ۸۲۳ نفر برای شركت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای به عنوان داوطلب اعلام آمادگی كرده و ثبت‌نام انجام شد.

به گزارش ونگ وا، به نقل از فارس جعفر احمدی، اظهار کرد: از تعداد داوطلبان شرکت‌کرده بیشترین داوطلبان برای حوزه روستایی در بخش مرکزی و هزارجریب نکا بوده است.

وی افزود: از مجموع ثبت‌نام شده‌ها که تعداد ۸۲۳ نفر برای شرکت در این انتخابات به عنوان داوطلب بودند، ۷۵۵ نفر هم داوطلب عضویت در شوراهای روستا و ۶۸ نفر داوطلبان عضویت در حوزه شهر هستند.

فرماندار نکا با اعلام اینکه بانوان هم در این دوره از ثبت‌نام داوطلبان شوراها، همچون گذشته همگام با مردان وارد عرصه شدند، خاطرنشان کرد: پنج درصد داوطلبان ثبت‌نام شده در پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای نکا را بانوان تشکیل می‌دهند.

این مسؤول ادامه داد: تعداد بانوان داوطلب پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان نکا ۴۰ نفر است که از این تعداد، ۳۵ نفر داوطلب عضویت در شوراهای روستایی بخش مرکزی و هزارجریب و پنج نفر هم داوطلب شورای اسلامی شهر نکا شدند.

احمدی در مورد سن داوطلبان شرکت‌کننده در این دوره گفت: براساس آمار اعلام شده، مسن‌ترین فرد ثبت‌نام شده در این دوره از انتخابات به عنوان داوطلب فردی ۷۵ ساله در بخش مرکزی نکا و جوان‌ترین داوطلب هم  دو فرد ۲۵ ساله در بخش مرکزی و هزارجریب نکا بودند.

وی با اعلام اینکه با پایان ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا، تأیید صلاحیت‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار کرد: افراد فوق تا زمان تأیید صلاحیت‌ها و اعلام رسمی تبلیغات، حق تبلیغات نداشته و در صورت مشاهده هر نوع تخلف، موارد در پرونده داوطلبان درج و ضمیمه می‌شود.

فرماندار نکا افزود: حضور در صحنه انتخابات، چه به عنوان داوطلب و چه به عنوان رأی‌دهنده از مسائل مهمی است که اخلاق‌محوری باید رعایت شود و همه ما تابع قانون باشیم.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به ازدحام جمعیت در دو روز پایانی در حوزه‌های انتخاباتی شهر و روستاهای نکا، از همه داوطلبان شرکت در این دوره از انتخابات در همه حوزه‌ها ثبت‌نام به عمل آمد.

احمدی در پایان با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با ترفندها و دسیسه‌های مختلف سعی دارند مردم را نسبت به نظام و حضور در انتخابات دلسرد کنند و مهم‌ترین وظیفه همه مسؤولان و مردم در این موقعیت، ایجاد زمینه برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ در سراسر کشور برگزار می‌شود.