مدیر‌کل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد

مدیر‌کل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد

توسعه گردشگری روستایی با هدف گسترش اشتغال

مدیر‌کل امور مجلس و پارلمانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرح یک فوریتی برای برداشت یک و نیم میلیون دلار معادل ارزی از صندوق توسعه برای توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری روستایی با هدف اشتغال روستایی مطرح است.

به گزارش ونگ وا، مرتضی شکوهی در جمع خبرنگاران ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: ابراز رضایت خوبی را از مسافران و گردشگرانی که در مازندران حضور داشتند شاهد بودیم .

وی با اشاره به اینکه با پرس ‌و‌جویایی‌هایی که از گردشگران نوروزی در مازندران انجام شد تصریح کرد: اکثر مسافران از کیفیت و خدمات‌رسانی خوب رضایت کافی داشتند.

شکوهی اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی و حجم مسافر در مازندران نسبت به ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به گردشگران رضایت مطلوب وجود داشته است.

وی با اعلام رضایت از عملکرد همکاران راهور گفت: امسال شاهد کاهش آمار تصادفات در مازندران بودیم.

این مسئول اضافه کرد: در مازندران به دلیل وجود مواهب طبیعی که وجود دارد در گذشته تنها به طبیعت توجه می‌شد اما اکنون و گردشگران به موزه‌ها و مراکز تاریخی مراجعات زیادی دارند و شاهد تلطیف فرهنگ و طبیعت هستیم.

شکوهی با بیان اینکه امسال نظارت‌ها در سطح شهر قابل قبول بوده است و مردم احساس امنیت و آرامش می‌کردند، گفت: کنترل و نظارت از مراکز خدماتی و رستوران و هتل‌ها و عرضه مواد غذایی ملموس بوده است و قابل تقدیر است.

طرح یک فوریتی برداشت ۱٫۵ میلیون دلار از صندوق توسعه برای گردشگری

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری و صنایع دستی جزء صنایع پاک و پردرآمد است، گفت:  طرح یک فوریتی برای برداشت یک و نیم میلیون دلار معادل ارزی از صندوق توسعه برای توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری روستایی با هدف اشتغال روستایی مطرح است.

مدیر‌کل امور مجلس و پارلمانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در طرح یک فوریتی به حوزه کشاورزی  گردشگری تأکید زیادی شده است.

این مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه امسال بحث تولید و اشتغال مطرح است، صنعت بوم‌گردی می‌تواند گسترش یابد و ایجاد اشتغال کند.

شکوهی در پایان گفت: صنایع دستی می‌تواند  به عنوان اقتصاد اول مازندران قرار گیرد.